اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

امام باقر(ع) مروج سنت عزاداری اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام باقر(ع) با تبیین سرگذشت اهل بیت(ع) و مظلومانی که در واقعه کربلا شهید شدند عزاداری می‌کردند.

امام باقر(ع) مروج سنت عزاداری اهل بیت(ع) است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: فضای باز سیاسی در دوران امام محمد باقر(ع) ایجاد شد و این امام بزرگوار با استفاده از این فضا به پرورش نفوس و تربیت شاگردانی در زمینه تقویت باورهای دینی اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) نهضت علمی خود را به صورت غیرعلنی آغاز کرد و نهضت علمی این امام بزرگوار در دوران پیشوای ششم شیعیان به ثمر رسید.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به نتایج نهضت علمی امام محمد باقر(ع) گفت: چهار هزار شاگرد در زمینه‌های تخصصی مختلف مانند علم تفسیر، کلام و... از محضر پیشوای پنجم شیعیان بهره بردند.

وی با بیان اینکه عزاداری از دوران امام محمد باقر(ع) برای اهل بیت(ع) و شهدای کربلا رواج یافت، گفت: این امام بزرگوار در وصیت‌نامه خود آورده که برای اجدادم عزاداری کنید.

نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) شیوه‌های عزاداری با استفاده از مکتب گریه و دعا را بنا کردند، ولی امام باقر(ع) با تبیین سرگذشت اهل بیت(ع) و مظلومانی که در واقعه کربلا شهید شدند عزاداری می‌کردند.

وی عنوان داشت: در دوران امام باقر(ع) شیرینی و حلاوت علومی مانند تفسیر، حدیث و کلام در ذائقه مشتاقان چشانده شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی در وصیت‌نامه خود افتخار می‌کنند امام باقر(ع) از آن مکتب ماست، زیرا رشد و شکوفایی مکتب اسلام از دوران این امام بزرگوار آغاز شده و در دوران امام صادق(ع) علوم توسعه و گسترش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: خلفای دوران امام باقر(ع) به دلیل آنکه مردم از سرچشمه شیرین ولایت بهره‌مند نشوند، فرقه‌هایی را به وجود آوردند، بنابراین این امام بزرگوار در دو جبهه مبارزه با تحریف و نشان دادن اسلام ناب محمدی به فعالیت پرداختند و خدمات در تاریخ ماندگار است.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول