اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد سوانح غیرمترقبه کرمان اعلام کرد

مقاوم‌سازی منازل مانع از تلفات جانی در زلزله کرمان / وقوع 313 زلزله در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استانداری کرمان گفت:مقاوم‌سازی منازل مسکونی در منطقه کوهپایه کرمان مانع از تلفات جانی و مالی در زلزله پنج ریشتری عصر دیروز شد.

مقاوم‌سازی منازل مانع از تلفات جانی در زلزله کرمان / وقوع 313 زلزله در کرمان

محسن صالحی دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: زلزله پنج ریشتری کرمان خسارت انسانی نداشته و حتی موردی از مجروحیت افراد نداشتیم.

وی عنوان کرد: گزارش‌هایی به صورت پراکنده از ترک‌خوردگی در منازل مسکونی در روستاهای مناطق زلزله‌زده اعلام شده که این موارد شدید نبوده است.

صالحی تصریح کرد: مواردی نیز از تخریب تعدادی از دیوارهای خشت و گلی خانه‌های تخلیه شده در کرمان گزارش شده است که برآورد خسارت‌های مالی اولیه از صبح امروز آغاز شده است.

وی افزود: احتمال می‌دهیم خسارت‌های ناشی از وقوع زلزله در چاه‌ها و قنوات کشاورزی داشته باشیم که به تدریج از امروز خود را نشان می‌دهد و میزان خسارت در این زمینه در دست بررسی است.

صالحی با اشاره به اینکه با وقوع زلزله دیروز دو رویداد بد و خوب را به صورت همزمان در کرمان شاهد بودیم، بیان کرد: بعد از زلزله به علت شلوغی خط‌ها سیستم مخابرات و ارتباط تلفنی در کرمان با چالش مواجه شد اما سیستم ارتباط بیسیم پشتیبان ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه به خوبی جواب داد.  

وی خاطرنشان کرد: بعد از وقوع زلزله در کرمان و با استفاده از سیستم ارتباط بیسیم پشتیبان ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان کرمان به راحتی با دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله نیروی انتظامی، هلال‌احمر، پلیس 110 و راه و ترابری ارتباط برقرار شد و ما توانستیم ارتباط خود با گروه‌های اعزامی تا آخرین روستا را حفظ کنیم.

صالحی با اشاره به اینکه از طریق سیستم ارتباط بیسیم ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استان کرمان ارتباط و هماهنگی

هلال‌احمر و پلیس 110 و ستاد بحران برقرار می‌شود، بیان کرد: با این سیستم در زمان بحران‌های طبیعی ارتباط مطلوبی برقرار می‌شود.

وی از راه‌اندازی سیستم ارتباط بیسیم ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه در هفت شهرستان استان کرمان خبر داد و افزود: طی دو سال آینده ارتباطات بیسیم در دیگر شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.

صالحی با اشاره به اختلال در شبکه مخابراتی کرمان پس از وقوع زلزله اذعان داشت: هیچ گونه خسارت شبکه مخابرات در کرمان وجود نداشت و فقط به علت شلوغی خط‌ها این اختلال ایجاد شد.

وی بیان کرد: چالش مخابرات بعد از زلزله کرمان یکی از نقاط ضعف در زمان بحران به شمار می‌رود که این مشکل در زلزله آذربایجان نیز بروز کرد و مخابرات باید این مشکل را حل کند.

این مسئول ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 313 زمین‌لرزه بالای 2.5 ریشتر در استان کرمان روی داده است که به طور متوسط هر روز یک زلزله در کرمان داشته‌ایم و ما در واقع ما هر روز یک مانور زلزله انجام دادیم و این امر موجب آمادگی هرچه بیشتر عوامل ذیربط شد.

صالحی زلزله عصر دیروز کرمان را مانور بسیار خوبی برای ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استان کرمان خواند و تصریح کرد: مشکل مخابرات را به وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تنها توصیه‌ای که مردم استان کرمان دارم این است که مقاوم‌سازی را در اولویت قرار دهند.

صالحی با اشاره به اینکه زلزله پنج ریشتری باید تخریب‌های بسیاری داشته باشد، ابراز داشت: نقطه اصلی زلزله دیروز در منطقه کوهپایه بود، اما هیچ تخریبی نداشتیم، زیرا از یک هزار 500 واحد مسکونی در این منطقه 700 واحد طی سال‌های اخیر بازسازی شده است.

وی عنوان کرد: منطقه کوهپایه کرمان دارای 75 روستا و آبادی است که تمام این مناطق توسط تیم‌های ارزیاب مورد بررسی قرار گرفتند.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول