اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با سایر نقاط کشور

تهرانی‏ها از مقاوم‏سازی خانه‏های روستایی کمتر استقبال می‏کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند گفت: مردم استان تهران در مقایسه با سایر نقاط کشور، استقبال چندانی از وام‏های مقاوم‏سازی خانه‏های روستایی نمی‏کنند.

تهرانی‏ها از مقاوم‏سازی خانه‏های روستایی کمتر استقبال می‏کنند

سجاد رضایار امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این مهم با مقایسه‏ای بین تهران و سایر نقاط کشور در زمینه دریافت وام‏های مقاوم‏سازی خانه‏های روستایی قابل استحصال است.

وی ادامه داد: آمار جمعیت روستاییان ساکن در سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و تهران تقریباً برابر است؛ اما این سه استان در جذب تسهیلات مقاوم‏سازی فاصله زیادی با هم دارند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، اهالی مناطق روستایی

آذربایجان‌شرقی سالانه 21 هزار فقره وام مقاوم‏سازی دریافت می‏کنند.

رضایار اضافه کرد: این میزان استقبال از تسهیلات بانکی در آذربایجان‌غربی نیز در همین حدود است؛ اما آمار شاخص مشابه در استان تهران تنها به 3 هزار فقره وام می‏رسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دماوند افزود: مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران با در نظرگرفتن چنین آمار و ارقامی، تغییر وضع در استقبال اهالی تهران‏ از وام مقاوم‏سازی را مورد تأکید قرار می‏دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، تمهیدات ترویجی در چارچوب تکثیر لوح فشرده آموزشی، تهیه، چاپ و توزیع بروشور و حتی آموزش خانه به خانه در مناطق روستایی برای جذب مشارکت حداکثری مردم همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس؛ در همین حال، فرماندار شهرستان دماوند گفت: بافت‏های فرسوده موضوع مهمی است که باید در جای خود از سوی مردم و مسئولان مورد توجه و نگاه ویژه قرار گیرد.

علی‏رضا قاسمی‏فرزاد اظهار داشت: ساماندهی بافت‏های فرسوده موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: مردم نیز باید با عنایتی ویژه و استقبال از تسهیلات ارائه‏ شده از سوی دولت خدمت‏گزار، مسئولان را در این زمینه همراهی کنند.

انتهای پیام/25684/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول