اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد

مقاوم‌سازی یک میلیون و 200 هزار خانه در روستاهای کشور

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: یک میلیون و 200 هزار خانه در روستاهای کشور از سوی دولت نهم و دهم در طرح مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و اماکن تجهیز شده‌اند.

مقاوم‌سازی یک میلیون و 200 هزار خانه در روستاهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالحسن فقیه ظهر امروز در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز زلزله در مجتمع فرهنگی آموزشی شهدا هلال‌احمر خراسان‌رضوی، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی داوطلب اظهار کرد: بی‌تردید عضویت تعداد قابل توجهی از چهره‌های شاخص جامعه هنرمندان، ورزشکاران، سیاست‌مداران و معتمدان در سازمان داوطلبان هلال‌احمر، گویای اعتبار و جایگاه والایی است که امروزه این سازمان به دلیل ماهیت مردمی خود از آن برخوردار است.

وی ادامه داد‌: در بحث آموزش و پیشگیری از خطرات و بلایای طبیعی باید در بخش مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و اماکن اقدامات مفیدی صورت بگیرد که در این بخش دولت نهم و دهم مقاوم‌سازی بیش از یک میلیون و 200 هزار خانه در روستاها را انجام داده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با تاکید بر اینکه نجات یک نفر نجات همه انسان‌ها است، بیان کرد: تجهیز و آموزش نیروهای خود امداد می‌تواند آمار مطلوبی از نجات‌یافتگان بلایای طبیعی را به ثبت برساند به سبب اینکه افراد آموزش دیده که از زلزله نجات می‌یابند نخستین کسانی هستند که می‌توانند به مصدومین حادثه کمک کنند.

فقیه خاطر نشان کرد: در بعد آموزش تخصصی اقدامات وسیعی از سوی سازمان هلال‌احمر شکل گرفته که نخستین آن احداث مرکز آموزش عالی هلال احمر در تهران بود که در 2 سال گذشته تنها یکصد و 50 نفر در آن مشغول تحصیل بودند؛ در حالی که با گسترش آن به 32 مرکز آموزش عالی در کشور این تعداد به 10 هزار دانشجو رسید که تعداد افراد متخصص در زمینه امداد و نجات را در کشور نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای نخستین‌بار از بهمن‌ ماه سال‌ جاری مقطع فوق لیسانس رشته امداد و نجات در کشور راه‌اندازی می‌شود و دانشجویان می‌توانند به صورت تخصصی در این رشته ادامه تحصیل دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به 5 مرکز تخصصی آموزشی در کشور ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سازمان هلال احمر در راستای آموزش تخصصی افراد صورت گرفته که امیدواریم با افزایش آن شاهد کاهش تعداد مصدومین و صدمه‌دیدگان در حوادث و بلایای طبیعی باشیم.

فقیه اظهار کرد: برنامه‌ آموزش همگانی در تمامی استان‌های کشور آغاز شده که این برنامه در استان مازندران به‌صورت پایلوت انجام گرفت و با استفاده از مربیان متخصص در رشته امداد و نجات توانستیم آموزش‌های اولیه امداد و نجات فردی را به آنها آموزش دهیم و در آینده‌ای نزدیک در استان‌های دیگر صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر میزان تاثیر شبیه‌ساز زلزله در آموزش افراد افزود: راه‌اندازی شبیه‌ساز زلزله به‌ویژه برای دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد و با قرار گرفتن در این شبیه‌ساز که بلایای طبیعی را به‌صورت واقعی برای افراد همانندسازی می‌کند می‌تواند اثرگذاری بسیاری در آموزش افراد داشته باشد و شخصی که یک بار در این محیط قرار بگیرد می‌تواند در محیط واقعی عکس‌العمل مناسبی را از خود بروز دهد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور در خاتمه گفت: آموزش در سازمان هلال‌احمر باید مبتنی بر آموزش علمی، عینی، ملموس و کاربردی باشد.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول