اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

بافت‌های فرسوده باید مقاوم‌سازی شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: حوادث طبیعی هرگز خبر نمی‌کند، لذا مردم باید نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده اقدام و سعی کنند در منازل خود اتاقی امن بسازند تا ضامن سلامت خود باشند.

بافت‌های فرسوده باید مقاوم‌سازی شوند

منصور متقی امروز در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله در مدارس کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: استان کرمان به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند زلزله یکی از حادثه‌خیزترین استان‌های کشور است به گونه‌ای که در طی سال‌های گذشته بارها شاهد فعالیت این گسل‌ها بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: طی 40 سال گذشته بارها زلزله در شهرهای زرند، بم و گلبافت خسارات جانی و مالی فراوانی را در پی داشته و موجب داغدار شدن بسیاری از مردم عزیز این مناطق شده است.

متقی تصریح کرد: حوادث طبیعی هرگز خبر نمی‌کند، لذا مردم باید نسبت به بازسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند و سعی کنند در منازل خود اتاقی امن بسازند تا ضامن سلامت خود باشند.

وی بیان کرد: با توجه ویژه دولت خدمتگزار و پرداخت وام‌های مسکن شاهد ساخت منازل مقاوم و مستحکم در بسیاری از مناطق به ویژه روستاها هستیم که در این راستا همت و جدیت مردم ضروری است.

متقی افزود: با توجه به قرار گرفتن کوهبنان بر روی کمربند زلزله و فعالیت گسل مشهور کوهبنان طی سال‌های گذشته که خسارات مالی فراوانی برای مردم این خطه داشته مردم باید با ساخت منازل محکم و مقاوم تلاش کنند تا با حضور در کلاس‌های هلال احمر نسبت به آموزش‌های کمک‌های اولیه اقدام کنند.

وی اذعان داشت: در هر خانه باید یک امدادگر حضور داشته باشد تا در موقع حادثه بتواند به خود و دیگران کمک کند.

به گزارش فارس، مانور سراسری زلزله در کوهبنان با همکاری مدیریت آموزش و پرورش، هلال احمر، نیروی انتظامی، آتش نشانی و شبکه بهداشت چهاردهمین مانور سراسری زلزله در دبیرستان الزهرا کوهبنان با هدف آگاهی و آمادگی بیشتر دانش‌آموزان در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله، آرامش روانی دانش‌آموزان در زمان وقوع حوادث و ... برگزار شد.

در این مراسم دانش‌آموزان پس از برگزاری مانور زلزله با قرائت سوره زلزال و معنی آن و قرائت نکات ضروری در مورد زلزله نکات آموزشی مفیدی را از مسئولان و دست‌اندرکاران فرا گرفتند.

انتهای پیام/80019/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول