اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مخترعین کهگیلویه عنوان کرد

تشکیل کانون مخترعین گامی بلند برای ساماندهی نخبگان کهگیلویه‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مخترعین کهگیلویه با اشاره به اینکه نبود نهادی برای ساماندهی و حمایت از مخترعین مشکلات عدیده‌ای را برای این قشر پدید آورده بود، گفت: تشکیل کانون مخترعین گام بلند برای حمایت از نخبگان است.

تشکیل کانون مخترعین گامی بلند برای ساماندهی نخبگان کهگیلویه‌ای

 احسان رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: یکی از مسائلی که موجب ایجاد کانون نخبگان در شهرستان کهگیلویه شد، نبود جایگاه رسمی برای ساماندهی و پاسخگویی به نیاز مخترعین و نخبگان متعدد این شهرستان بود.

رئیس کانون مخترعین شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که در موارد متعددی مشاهده شده اختراعات و ایده‌های جوانان شهرستان‌های محرومی چون کهگیلویه به دلیل نبود آگاهی کافی در این زمینه به سرقت میرود، ابراز داشت: مخترعان و مبتکران شهرستان کهگیلویه با توجه به تجربیاتی که در جشنواره‌های بین‌المللی و ملی داشتند به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای به ثمر نشستن زحمات مخترعان و نیز جلوگیری از به تاراج رفتن ایده‌های بکر آنها تشکیل این کانون است.

این مخترع جوان تصریح کرد: کارهای مقدماتی کانون مخترعین کهگیلویه با کسب مجوزهای رسمی از وزارت کشور و بنیاد ملی نخبگان انجام گرفت و در حال حاضر با استقرار این کانون در ساختمان شماره 2 فرمانداری در حال عضوگیری است.

وی با تقدیر از فرماندار وقت کهگیلویه که تلاش‌های زیادی برای تشکیل و تأسیس این کانون انجام داد، بیان کرد: همت وی برای ساماندهی نخبگان قابل تقدیر است و امیدواریم که سایر مسئولان شهرستان نیز در این راه یاری‌رسان مخترعین شهرستان باشند.

نایب قهرمان مسابقات جهانی تکنولوژی کوالالامپور خاطرنشان کرد: ایجاد فرهنگ و تفکر خلاقیت در بدنه جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان که اصلی‌ترین جامعه هدف ما هستند یکی از اصلی‌ترین اهداف کانون مخترعین کهگیلویه است.

رئیس کانون نخبگان کهگیلویه با بیان اینکه این کانون در صدد ایجاد نمایندگی در مدارس متوسطه شهر دهدشت است، گفت: در آینده این نمایندگی‌ها به مدارس راهنمایی نیز تسری می‌یابند.

رستگار تبادل اطلاعات و کمک رسانی مخترعان و مبتکران به همدیگر را در کانون نخبگان از سایر برنامه‌های پیش روی کانون عنوان کرد و بیان داشت: حضور مداوم مخترعان و اساتید دانشگاه در این کانون می‌تواند به موفقیت طرح‌های ابداعی کمک قابل توجهی کند.

دارنده تندیس شگفتی از مسابقات جهانی اختراعات مالزی افزود: برگزاری دوره‌های رباتیک با حضور مخترعان استانی و کشوری و نیز برپایی کلاس‌های آموزشی خلاقیت و نوآوری از برنامه‌های اصلی کانون مخترعین کهگیلویه است.

"هر خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دارای یک نخبه" اصلی‌ترین چشم‌انداز ما برای تأسیس کانون مخترعین است از دیگر نکاتی بود که رستگار به آن اشاره کرد و ادامه داد: قطعا با وجود استعدادهای ناب و بکری که در استان ما وجود دارد این شعار دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/2571/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول