اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تدوین سبک زندگی اسلامی در مشهد برگزار می‌شود

سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی در فضای گفتمانی نخبگان

خبرگزاری فارس: سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی با هدف تدوین سبک زندگی اسلامی ایرانی در مشهد برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی در فضای گفتمانی نخبگان

مرتضی سعیدی‌زاده، دبیر برگزاری سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی قرارگاه فرهنگی ولی‌امر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر خود به خراسان شمالی خواستار نگاه جدی به سبک زندگی و احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی شدند.

وی افزود: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، قرارگاه  فرهنگی ولی‌امر جهت تدوین سبک زندگی مطلوب و مطابق با منویات رهبری اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی کرده است.

سعیدی‌زاده با اشاره به ایجاد فضای گفتمانی در سطح شهر در این نشست‌ها خاطر نشان کرد: این سلسله نشست‌ها جدا از تاثیر‌گذاری و احیای ارزش‌های سبک زندگی اسلامی سبب ایجاد فضای گفتمانی در عموم جامعه و به‌ویژه در فضای نخبگانی می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نشست‌ها، حجت‌الاسلام واسطی چهره مطرح مؤسسه مطالعات راهبردی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از فرهیختگان و نخبگان شهری در فضای عمومی جامعه به پرسش و پاسخ و روشنگری در این حوزه می‌پردازند.

دبیر برگزاری سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی قرارگاه فرهنگی ولی‌امر با بیان اینکه ترویج و تبیین و القای مفاهیم سبک زندگی از سوی نخبگان جامعه علمی و دینی و انعکاس آن در فضای رسانه در رأس اهداف این نشست‌ها تلقی می‌شود.

سعیدی‌زاده یادآور شد: فضای گفتمانی شهر باید تحت‌ تاثیر سبک زندگی قرار گیرد و امیدواریم در نهایت این سلسله نشست‌ها، بتوانیم با بررسی و واکاوی به نتایج اساسی در حوزه سبک زندگی برسیم.

وی از سیستم و راهکارهای نوین در ترویج و تبیین محوری‌ترین موضوع زندگی که همان سبک زندگی است یاد کرد و ادامه داد: راه‌اندازی سامانه پیامکی با موضوع نشست‌ راهبردی که در موضوع سبک زندگی اسلامی و دینی اطلاع‌رسانی می‌کند، در این زمینه نقش اثرگذاری دارد.

دبیر برگزاری سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی قرارگاه فرهنگی ولی‌امر گفت: در حوزه سایت بخش ویژه‌ای برای ارائه مستندات و مقالات با موضوع سبک زندگی در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان در فضای مجازی می‌توانند با مراجع به سایت قرارگاه ولی‌امر از این بخش استفاده مفید کنند.

سعیدی‌زاده دبیرخانه نشست‌های راهبردی سبک زندگی را موتور حرکت و توسعه موضوع سبک زندگی دینی و اسلامی توصیف کرد.

وی یادآور شد: نشست‌های راهبردی سبک زندگی در محور‌های مختلفی به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازد که از مهم‌ترین آنها، کلیات سبک زندگی نسبت به مجلس شورای اسلامی، سبک زندگی جوهره تمدن اسلامی، آسیب‌شناسی سبک زندگی و تاثیر فرهنگ غرب بر سبک زندگی کنونی است.

دبیر برگزاری سلسله نشست‌های راهبردی سبک زندگی قرارگاه فرهنگی ولی‌امر با اظهار امیدواری از اثربخشی بالای این نشست‌ها گفت: نشست‌های راهبردی سبک زندگی در هر ماه با برگزاری سه نشست تلاش می‌کند تا پایان سال در مجموع 10 نشست راهبردی سبک زندگی در فضای گفتمانی عمومی با حضور نخبگان برگزار کند.

سعیدی‌زاده اذعان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد می‌تواند تسری یافتن مفهوم صحیح سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه باشد؛ همچنین ایجاد فضای گفتمانی نخبگان با عموم جامعه گام بلندی در عرصه روشنگری است.

انتهای پیام/7002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول