اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نهاوند:

بازارچه‌های صنایع دستی در نهاوند ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهاوند از ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سطح شهرستان نهاوند خبر داد.

بازارچه‌های صنایع دستی در نهاوند ایجاد می‌شود

خدایار ظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع دستی در نهاوند ایجاد می‌شود، اظهار کرد: با هدف معرفی آثار دست‌ساز و صنایع دستی نهاوند به متقاضیان بازارچه‌های صنایع دستی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، شهرداری نهاوند، میراث فرهنگی و فنی و حرفه‌ای شهرستان ایجاد می‌شود.

وی به مزایای ثبت‌نام در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهاوند اشاره کرد و ادامه داد: این مراکز می‌توانند ضمن دعوت از کارفرمایان و دریافت درخواست‌های آنها بر حسب نیاز کارفرمایان نسبت به نیروی کار برای کارفرمایان اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند داشتن تحصیلات عالی در کنار حضور در مرکز آموزش‌ فنی و حرفه‌ای را یکی از فرصت‌هایی دانست که توسط دولت برای متقاضیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهیا شده است.

وی از وجود 15 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در نهاوند خبر داد و ابراز کرد: این آموزشگاه در زمینه‌های آموزش کامپیوتر به تعداد پنج آموزشگاه، خیاطی به تعداد سه آموزشگاه، امور مالی و حساب‌رسی به تعداد دو آموزشگاه، صنایع دستی به تعداد یک آموزشگاه و مراقبت‌های زیبایی به تعداد چهار آموزشگاه فعالیت می‌کنند.

ظفری ادامه داد: سالانه بیش از 300 نفر از متقاضیان آموزش و دریافت مهارت‌های مورد نیاز بازار کار را تربیت کرده و با ارائه گواهینامه فنی و حرفه‌ای و مهارت نقش اساسی خود را در کاهش بیکاری در بین جوانان به خوبی ایفا کرده است.

وی از ایجاد کارگاه آموزش سفال‌کاری برای نخستین بار در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: با شروع به فعالیت این کارگاه تعداد 20 نفر از خواهران علاقه‌مند به مدت چهار ماه آموزش سفال‌کاری را طی کرده و بعد از دریافت گواهینامه مهارت قادر است برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: با آغاز به کار بازارچه‌های صنایع دستی آثار دست‌ساز حرفه‌آموزان در این بازارچه‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و زمینه معرفی آنان را فراهم خواهد کرد.

وی به حمایت دولت از حرفه‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: در صورت داشتن گواهینامه مهارت متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به اخذ تسهیلات مناسب به منظور توسعه حرفه خود اقدام کنند.

ظفری در پایان سخنانش افزود: بیش از 28 درصد از خواهران علاقه‌مند که در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده و گواهینامه مهارت گرفته‌اند جذب بازار کار شده‌اند.

انتهای پیام/89009/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول