اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

صنایع دستی توسعه اقتصادی مناطق روستایی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: گسترش صنایع دستی موجب فقرزدایی، کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی و در نهایت توسعه اقتصادی مناطق روستایی می‎شود.

صنایع دستی توسعه اقتصادی مناطق روستایی را به دنبال دارد

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان یک کار مولد، اصلی و فرعی در میان شهرها و روستاها و حتی عشایر کوچ رو رواج دارد که در نهایت منجر به تولید یک اثر ارزشمند می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت صنایع دستی، گفت: صنایع دستی یک صنعت بومی به شمار می‌رود که ریشه در تاریخ و فرهنگ این سرزمین داشته و از آنجا که بومی بوده نیازی به تکنولوژی، فناوری‌های پیشرفته و سرمایه زیادی ندارد، لذا هر فردی که در یکی از رشته‌های صنایع دستی توانایی داشته باشد می‌تواند در آن حرفه مشغول به فعالیت شود.

رئیسی، نقش صنایع دستی در ایجاد اشتغال را بسیار تأثیرگذار ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه صنایع دستی یک صنعت کاربر به شمار می‌رود و نیازی به فناوری پیچیده و مواد اولیه وارداتی ندارد و همچنین تحت تاثیر تحریم‌های یک جانبه اعمال شده علیه ایران قرار نمی‌گیرد از این رو نقش موثری در ایجاد اشتغال به ویژه در مناطق روستایی و عشایری دارد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صنایع دستی در میان مردم ایران قدمت دیرینه‌ای دارد، گفت: این صنعت با فرهنگ و هنر مردم این مرز و بوم عجین شده به نحوی که این موضوع بر مزیت تولیدات هنرمندان صنایع دستی این کشور افزوده است.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی در بیشتر نقاط به ویژه نقاط محروم و روستایی رواج دارد، افزود: این هنر بر اقتصاد این مناطق تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد، به صورتی که فقرزدایی، کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی و در نهایت توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا صنایع دستی از تحریم‌ها اثر می‌پذیرد، اذعان داشت: بومی بودن و عدم وابستگی از مزیت‌های صنایع دستی ایران به شمار می‌رود که از این رو تحریم‌ها و عواملی که دیگر صنایع را تحت تاثیر قرار می‌دهد بر این صنعت بومی تاثیر ندارد.

انتهای پیام/68005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول