اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

آموزش رایگان حدود 3 هزار هنرجوی صنایع دستی در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آموزش 2 هزار و 923 هنرجو در رشته‌های مختلف صنایع دستی در سال جاری در این استان خبر داد.

آموزش رایگان حدود 3 هزار هنرجوی صنایع دستی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فعالی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این تعداد هنرجو در 47 رشته هنری صنایع دستی مشغول فراگیری و آموزش هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون 197 کلاس آموزش صنایع دستی در سطح این استان فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه تا کنون 672 هنرجو موفق به دریافت گواهی‌نامه‌های آموزشی شده‌اند، تصریح کرد: در سال جاری 2 هزار و 239 کارت شناسایی و 80 پروانه تولید کارگاهی برای صنعتگران صادر شده است.

وی همچنین به کارگاه‌های فعال دارای پروانه تولید صنایع دستی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 71 کارگاه فعال دارای پروانه تولید در سطح این استان وجود دارد.

فعالی با اشاره به اینکه در موضوع آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی با توجه به گستره آموزش در حوزه معاونت صنایع دستی و نیز فرهنگ‌سراهای شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره زندان‌ها و بخش‌های خصوصی، شرایط مناسبی وجود دارد، اضافه کرد: بیشترین مشکلات حوزه صنایع دستی در زمینه فروش و بازاریابی تولیدات صنعتگران بوده که تلاش شده است با در اختیار گذاشتن برخی فضاهای زیر پوشش اداره کل به طور رایگان به صنعتگران در چارچوب اتحادیه تعاونی صنایع دستی برای فروش تولیدات هنرمندان در سراسر این استان از صنعتگران حمایت شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین اقداماتی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه ایجاد شهرک صنعتی صنایع دستی در دست پیگیری است.

انتهای پیام/2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول