اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 6 اثر

نشان یونسکو بر صنایع دستی کردستان / راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی

خبرگزاری فارس: صنایع دستی کردستان از چنان اصالت و مرغوبیتی برخوردار است که در مراسم داوری اصالت و مرغوبیت کالای صنایع دستی 2012 یونسکو، 6 اثر موفق به کسب این نشان بین‌المللی شدند.

نشان یونسکو بر صنایع دستی کردستان / راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج صنایع دستی به عنوان میراثی بازمانده از گذشتگان، آبا و اجداد نوع بشر در هر منطقه‌ای تلقی شده که این میراث توسط هنرمندان برای نسل امروز به یادگار باقی مانده است.

این میراث گران‌بها می‌تواند یکی از مؤلفه‌های اقتصادی هر کشوری در تولید و بهره‌وری نقشی بسزا داشته به طوری که به عنوان سرمایه‌ای ملی و ارزشمند می‌تواند در چرخه اقتصادی خانواده و حتی در جامعه مطرح باشد.

صنایع دستی استان کردستان که به عقیده کارشناسان قدمت بالایی دارد امروزه در سطح جهانی مطرح است و به عقیده معاون صنایع دستی استان حداقل هزینه اولیه‌ای برای این هنرهای ساخت دست، برای داوران جشنواره‌های صنایع دستی مایه شگفتی بود.

* اصالت و مرغوبیت جهانی 6 اثر صنایع دستی کردستان

در مراسم داوری اصالت و مرغوبیت کالای صنایع دستی 2012 یونسکو، شش اثر از صنایع دستی استان کردستان موفق به کسب این نشان بین‌المللی شدند.

معاون صنایع دستی استان کردستان گفت: این آثار شامل قلمدان نازک‌کاری و قاشق چوبی مشبک اثر فرید اسماعیلی، قلمدان منبت نازک‌کاری اثر حسام حیدری، گلیم طرح ماهی‌درهم اثر خانم سفاحی، شال‌بافی رانک و چوخه اثر صلاح‌الدین منبری و کلاش اثر محمد محمدی‌نوره بوده که توانستند نشان مرغوبیت یونسکو را کسب کنند.

فرهاد حامدی افزود: این آثار در سال گذشته نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را دریافت کردند.

فرهنگ غنی این مرز و بوم خود گواهی بر هنر و هنرمندی در این دیار بوده که این ظرفیت با تولید بیشتر صنایع دستی و برپایی نمایشگاه‌ها جا را برای بهره‌وری، اشتغال، سرمایه‌گذاری و جذب توریسم باز خواهد کرد.

*‌راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در خانه کرد  

فروشگاه، نمایشگاه دائمی صنایع دستی و رستوران سنتی در آینده‌ای نزدیک در خانه کرد سنندج راه‌اندازی می‌شود.

هدف از راه‌اندازی این رستوران سنتی و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در خانه کرد، معرفی هنرها و رشته‌های مختلف صنایع دستی و غذاهای سنتی و محلی به مسافران و گردشگران، جذب توریست، ایجاد اشتغال برای جوانان، معرفی مکان‌ها و بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و در کنار آن پذیرایی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

به گزارش فارس، در گذشته مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید از خانه کرد سنندج وارد این بنا می‌شدند ولی هیچ‌گونه امکانات خدماتی و پذیرایی برای آنها وجود نداشت که با پیگیری‌های انجام شده، در این مکان رستوران سنتی به منظور ارائه خدمات و همچنین نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی برای معرفی به مسافران ایجاد خواهد شد.

به یقین افتتاح این مکان در توسعه هنرهای صنایع دستی و معرفی آن به مردم و همچنین توسعه گردشگری و جذب توریسم و معرفی غذاهای محلی استان نقش مهمی دارد.

برای توسعه هر بخشی شاخصه ها و زیرساخت‌هایی نیاز است که بعد از شناسایی ظرفیت باید مدنظر مسئولان قرار بگیرد که یکی از آنها بیمه کردن سازندگان صنایع دستی و تأمین نیازهای اساسی آنان است.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول