اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

اصالت محصولات صنایع دستی مازندران بالا است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: کسب چندین مهر اصالت یونسکو در رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی مازندران نشان‌دهنده اصالت و مرغوبیت محصولات صنایع دستی استان است.

اصالت محصولات صنایع دستی مازندران بالا است

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: در نخستین گردهمایی انجمن هنرمندان صنایع دستی راهکارهای علمی و عملی هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی در همایشی یک روزه در شهرستان نوشهر بررسی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این همایش با هدف ایجاد فضای مناسب برای هم‌اندیشی صاحب نظران این حرفه برای شناسایی مشکلات زیربنایی و ارایه راهکارهای علمی و عملی برای مدیریت این مشکلات، شناسایی قابلیت‌های فکری، معرفی و ارتقای موقعیت اجتماعی انجمن در استان مازندران توسط انجمن هنرمندان برگزار می‌شود.

فرزانه افزود: این همایش یک‌روزه نخستین تجربه گردهمایی اعضای انجمن هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی است که به صورت خودجوش برپا می‌شود.

وی یادآور شد: شناسایی موانع و محدودیت‌ها توسط بخش خصوصی و ارایه پیشنهاد برای رفع آن نشان‌دهنده حساسیت دست‌اندرکاران این حوزه به توسعه آن است.

فرزانه خاطر نشان کرد: بهترین اتفاق برای توسعه یک صنعت این است که بخش خصوصی مربوط به آن مستقیما وارد عرصه شود و برای توسعه آن صنعت برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: کسب چندین مهر اصالت یونسکو در رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مازندران نشان‌دهنده اصالت و مرغوبیت محصولات صنایع دستی استان است که جای آن در لیست صنایع دستی خالی است.

وی بیان داشت: این همایش یک ‌روزه 30 آذر ماه در سالن ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر برگزار می‌شود.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس از برگزاری آزمون جامع سراسری مدیریت فنی دفاتر گردشگری خبر داد و گفت: آزمون جامع سراسری مدیریت فنی دفاتر و راهنمایان تور ایرانگردی و جهانگردی روز جمعه با نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران برگزار می‌شود.

حسین باقری افزود: این آزمون روز جمعه 17 آذر ماه رأس ساعت 9 صبح در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا (س) شهرستان آمل به طور متمرکز برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این آزمون 108 نفر شرکت می‌کنند که از این میان 77 نفر در رشته راهنمایان تور و 31 نفر نیز در رشته مدیریت فنی با هم رقابت می‌کنند.

معاون گردشگری مازندران گفت: فراگیران ابتدا دوره‌های آموزشی مربوط به این دو رشته را در مؤسسات آموزشی چون ترنج طبرستان ساری، پیشگامان آوا پارسه آمل، سیاح سیر نوشهر و طبیعت‌گردی اورمزد گذرانده و برای شرکت در این آزمون معرفی شدند.

انتهای پیام/86003/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول