اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر:

عدم وجود واحد صنعتی پرورش دام در بوشهر / برخی دارایی‌هایشان را به دام تبدیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه برخی افراد در بوشهر دارایی‌هایشان را به دام تبدیل می‌کنند گفت: همه واحدهای پرورش دام در استان بوشهر سنتی هستند و واحد صنعتی در این استان نداریم.

عدم وجود واحد صنعتی پرورش دام در بوشهر / برخی دارایی‌هایشان را به دام تبدیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مرتضی بحرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این امر در کنار کمبود منابع آب موجب شده در تامین مواد غذایی که تامین‌کننده غذای دام است با مشکل مواجه شویم که سطح ایمنی و شکست دام‎ها را کاهش داده است.

وی تصریح کرد: فقر مواد غذایی در سال‌های گذشته در استان بوشهر موجب گنده‌خواری و همه‎چیزخواری دام‎ها شده بود که عواقب زیادی نیز به همراه داشت.

بحرانی ادامه داد: ضمن اینکه به دلیل تجمع دام‎ها در اطراف منابع آب شاهد بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک که موجب ایجاد بیماری‎های مشترک انسان و حیوان شد در استان بودیم.

وی افزود: سقط جنین در دام‎ها که در این سال‎ها به طور چشمگیری افزایش یافته و همچنین بروز مشکلات و بیماری‎ها گوارشی ناشی از تغذیه گیاهان سمی از دیگر پیامدهای خشکسالی و فقر مواد غذایی دامی در استان بوشهر بوده است که شرایط را برای رشد بسیاری از انگل‌ها از جمله کنه را که میزبان بیماری‎های زیادی است فراهم کرده است.

بحرانی اضافه کرد: بروز این بیماری‎ها به اندازه‎ای بوده است که حتی تلفات انسانی نیز داشته‎ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: برای جلوگیری و مقابله با بیماری‏های دامی باید جمعیت دامی استان بوشهر را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: در حالی که کشورهای مختلف در حال کاهش جمعیت دامی خود هستند هنوز در استان ما افرادی هستند که دارایی‎هایشان را به دام تبدیل می‏کنند و کاهش جمعیت دامی نیازمند فرهنگ‎سازی و اطلاع‎رسانی صحیح است.

بحرانی بیان کرد: جلوگیری از بروز و گسترش بیماری‎های دامی و انگلی نوپدید و بازپدید، واکسیناسیون بیماری تب برفکی، ضدعفونی و سم‎پاشی و استفاده از داروهای ضدانگلی به منظور کاهش خسارت و ضایعات دامی از جمله اقداماتی بوده است که در سطح استان در این حوزه انجام شده و در حال انجام است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول