اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع کرک یزد:

عمده مشکل صنایع یزد تنش با دارایی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع کرک یزد عمده مشکل صنایع استان را تنش با دارایی و صدور مالیات‌های بی‌حساب و کتاب برشمرد.

عمده مشکل صنایع یزد تنش با دارایی است

حسین نصیریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه صورت‌های مالی برای بانک‌ها باید طبق درخواست بانک باشد، به همین دلیل صورت‌هایی که به بانک ارائه می‌شود، باید نشان دهنده سود و درآمد باشد تا تسهیلات تعلق بگیرد.

وی ادامه داد: اکنون همان صورت‌های مالی صوری مبنای صدور مالیات مجدد قرار گرفته و برای سال 1385 که مفاصا حساب گرفته‌ایم، مالیات مجدد صادر شده است.در این شرایط چنانچه صنعتگران صورت مالی حقیقی را به بانک بدهند، نمی‌توانند تسهیلات بگیرند.

مدیرعامل واحد نساجی یزد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی برای تامین سرمایه در گردش نیز مشکل داریم، اظهار داشت: اخذ مالیات مجدد برای سال‌هایی که مفاصا حساب داریم باعث تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی مجبوریم تسهیلات دریافتی را به مالیات بدهیم، خاطرنشان کرد: در این صورت در تامین سرمایه در گردش به مشکل بر می‌خوریم که توان تامین آن را نداریم.

نصیریانی همچنین با اشاره به مشکلات مالیات بر ارزش افزوده برای واحدهای صنعتی استان یزد بیان داشت: مالیات بر ارزش افزوده فشاری مضاعف بر شرکت‌هاست که این میزان رقمی بالاتر از مالیات بر عملکرد است.

وی یادآور شد: مالیات ارزش افزوده را در دوبخش پرداخت می‌کنیم که بخشی از این رقم توسط گمرک اخذ می‌شود و بخشی دیگر نیز هر سه ماه یکبار باید پرداخت شود. در شرایط فعلی بازار توان اخذ مالیات را نداریم و برای پرداخت آن باید از بانک‌ها کمک بگیریم که بانک‌ها نیز پولی نمی‌دهند.

مدیرعامل صنایع کرک یزد گفت: بانک‌ها تنها برای تهیه مواد اولیه تسهیلات پرداخت می‌کنند که با توجه به شرایط تحریم، مشکلات واحدها برای تهیه مواد اولیه دوچندان شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول