اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره اوقاف ابهر انجام می‌شود؛

تربیت یک‌هزار حافظ قرآنی در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: به همت اداره اوقاف شهرستان ابهر یک‌هزار حافظ قرآنی در شهرستان ابهر تربیت می‌شوند.

تربیت یک‌هزار حافظ قرآنی در شهرستان ابهر

حجت‌الاسلام الله‌وری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره اوقاف شهرستان ابهر در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و قرآن‌آموزی اقدامات بسیاری را در طول سال انجام می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام بیش از یک‌هزار نفر برای یادگیری و حفظ قرآن افزود: امسال سهمیه شهرستان ابهر برای تربیت حفاظ قرآنی 700 نفر بود که با تلاش اداره اوقاف شهرستان ابهر این تعداد افزایش یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر ادامه داد: تربیت حفاظ قرآنی با تشکیل 25 کلاس و با حضور 25 مربی قرآنی در شهرستان ابهر صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که امسال در طرح حفظ قرآن شهرستان ابهر شرکت کرده‌اند، شامل شرکت‌کنندگان خواهر و برادر هستند.

حجت‌الاسلام الله‌وردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف در شهرستان ابهر اظهار کرد: مسابقات قرآنی اداره اوقاف شهرستان ابهر در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار شد‌.

وی با اشاره به اینکه امسال از مجموع شرکت‌کنندگان 43 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند، اضافه کرد:در این دوره از مسابقات 24 نفر از بین بزرگسالان و 19 نفر نیز از افراد زیر 16 سال به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر ادامه داد: در رشته حفظ بالای پنج جزو شش نفر، حفظ 10 جزو پنج نفر، حفظ 20، جزو سه نفر، حفظ کل یک نفر، رشته قرائت 12 نفر، ترتیل 12 نفر و در رشته مفاهیم نیز پنج نفر شامل زیر 16 سال و بالای 16 سال به عنوان نفرات برترانتخاب شدند.

لازم به ذکر است، نفرات برگزیده در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه پیدا کرده و پس از موفقیت در این مرحله به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول