اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم:

فرهنگ وقف در مراسم‌های عزاداری اهل بیت توسعه یابد

خبرگزاری فارس:‌ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: باید فرهنگ وقف در ارتباط با عزاداری اهل بیت(ع) گسترش یابد تا مراسم‌های ویژه عزاداری با تکیه بر این فرهنگ با شکوه بیشتری برگزار شود.

فرهنگ وقف در مراسم‌های عزاداری اهل بیت توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ حجت‌الاسلام علی عزیزی شنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی استان قم افزود: برخی اقدامات و حرف‌هایی که در هیئت‌های مذهبی و فرهنگ عاشورا مورد استفاده قرار می‌گیرد با برخی از رفتارهای انحرافی آمیخته شده است و وجود چنین مسئله‌ای یک ضعف است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی خاطر نشان کرد: باید در این نمایشگاه روش درست و صحیح هیئت‌داری و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان به هیئت‌های مذهبی آموزش داده شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ضرورت استفاده از دانش و تجربه پیرغلامان برای آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ عاشورا و عزاداری برای اهل بیت را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مردم با اعتقاد قلبی و خلوص نیت تلاش می‌کنند که مراسم‌های عزای سید الشهدا با شکوه بیشتری برگزار شود و باید این خلوص نیت ارج نهاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته هیئتی‌ها مروج فرهنگ وقف بوده‌اند افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی با ترویج فرهنگ وقف حل می‌شود چرا که وقف انفاق پایدار است و امروز شاهد هستیم برخی موقوفات مربوط به بیش از 150 سال پیش بوده و همچنان برای واقف باقیات و صالحات دارد.

عزیزی از وقف به عنوان احسانی ماندگار یاد کرد و یادآور شد: باید فرهنگ وقف در ارتباط با عزاداری اهل بیت(ع) گسترش یابد تا مراسم‌های ویژه عزاداری با تکیه بر این فرهنگ با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی با بیان اینکه در زمینه مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) تعداد موقوفات کمتری به ثبت رسیده است، ادامه داد:‌ بیشتر موقوفات مربوط به عزاداری سید الشهدا(ع) بوده و درآمدهای حاصل از آن در مجالس‌های عزاداری در امام‌زادگان و هیئت‌های شاخص هزینه می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزاری نمایشگاه هیئت‌های مذهبی را اقدامی مؤثر و قابل توجه دانست و بر ضرورت توجه هر چه بیشتر هیئت‌های مذهبی به بعد محتوا در مراسم‌های عزاداری تاکید کرد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول