اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی خبر داد

شناسایی 20 وقف جدید در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: امسال 20 وقف جدید در آذربایجان‌غربی شناسایی شد.

شناسایی 20 وقف جدید در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام علی مصائبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: از سال 89 تاکنون اداره کل اوقاف آذربایجان‌غربی در زمینه تعداد وقف‌ها از رتبه دوم به رتبه اول ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه این اداره کل در مباحث ورود سامانه اطلاعات، ثبتی، مالی و حقوقی از استان‌های موفق کشور است، تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی‌های به عمل آمده شاهد اطمینان مردم نسبت به این اداره کل هستیم.

مصائبی با اشاره به شناسایی 20 موقوفه جدید آذربایجان‌غربی در سال جاری، افزود: مهم‌ترین این وقف‌ها شامل دو وقف در ارومیه، دو وقف در بوکان، شش وقف در سلماس، یک وقف در میاندوآب، سه وقف در شوط و دو وقف در نقده و اشنویه بودند.

وی گفت: در کل اطمینان مردم نسبت به وقف و موقوفات بهتر شده ست و در این زمینه استان در حال رشد و ترقی است.

 افزایش تعداد ادارات اوقاف در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: ساختار اداره کل اوقاف استان از 27 سال گذشته دست نخورده بود که با تلاش‌های به عمل آمده و همکاری دولت ساختار جدید برای این اداره کل در سال جدید تعریف شده است.

مصائبی با بیان اینکه بر این اساس تعداد معاونت‌های این اداره کل از یک معاونت به چهار معاونت افزایش یافته است، اظهار داشت: تا پایان این ماه نیز تعداد دفاتر این اداره کل به 17 دفتر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هفت دفتر و 10 اداره در شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی داریم.

مصائبی در ادامه از بیمه خادمان مساجد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین خدمت اداره کل اوقاف استان شامل بیمه خادمان است که بعد از انقلاب این موضوع مورد غفلت قرار گرفته بود.

وی تعداد کل مساجد و حسینیه‌های استان را 4 هزار و 700 مسجد و حسینیه عنوان کرد و گفت: تمام این مساجد و حسینیه‌‌ها دارای خادم نیستند.

مصائبی با بیان اینکه در این راستا یک‌هزار و 350 نفر از خادمان مساجد بیمه شدند، اظهار داشت: 3 هزار نفر خادم در استان فعالیت دارند.

وی ثبت سند مساجد استان و تربیت حافظان قرآن کریم را از دیگر فعالیت‌های این اداره عنوان کرد و افزود: اقدامات لازم در راستای تربیت خادمان در استان در حال انجام است تا بتوانیم امسال 10 هزار حافظ قرآن تربیت کنیم.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول