اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور:

نپرداختن حقوق موقوفات خدمت‌رسانی وقف به جامعه را مختل می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: برخی حق و حقوق موقوفات را پرداخت نمی‌کنند که این به نوعی در خدمت‌رسانی وقف به جامعه اخلال ایجاد می‌کند.

نپرداختن حقوق موقوفات خدمت‌رسانی وقف به جامعه را مختل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی صبح امروز در دیدار با امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه علما و روحانیون باید مردم را به پرداخت حق موقوفات تشویق و ترغیب کنند، اظهار داشت: اگر فردی حق وقف را اداء نکند و در ملک موقوفه زندگی کند، زندگی‌اش غصبی و شبهه‌ناک است.

وی با بیان اینکه اگر حق و حقوق موقوفات عادلانه پرداخت شود مردم از برکات وقف بهره‌مند می‌شوند، افزود: متأسفانه تعدادی از مردم حق و حقوق موقوفات را پرداخت نمی‌کنند که این به نوعی در خدمت‌رسانی وقف به جامعه اخلال ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه تمام اطلاعات وقف‌نامه‌های کشور در سامانه جامع موقوفات کشور وارد شده، گفت: بر همین اساس نیات واقفین خیراندیش به تفکیک و به طور مشخصی در این سامانه قابل دسترسی است که سازمان اوقاف و امور خیریه نیز موظف به اجرای بند وقف‌نامه‌ها است.

وی عمل به نیات واقفین را یکی از وظایف شرعی و قانونی سازمان اوقاف عنوان و بر لزوم توجه به آن نیز تأکید کرد.

حجت‌الاسلام فاضلیان امام جمعه شهرستان ملایر نیز در این دیدار عمل به نیات واقفین را کاری سخت و دشوار دانست و افزود: در اجرای عمل به نیات واقفین باید مواظبت و دقت بسیاری لحاظ شود که طبق وقفنامه واقفین عمل شود.

انتهای پیام/89004/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول