اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج وقف

مسابقه کتابخوانی «وقف احسان ماندگار» در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری مسابقه کتابخوانی «وقف احسان ماندگار» با هدف ترویج فرهنگ وقف همزمان با کشور در استان خبر داد.

مسابقه کتابخوانی «وقف احسان ماندگار» در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی در جلسه اوقاف استان با اشاره به برپایی مسابقه کتابخوانی وقف احسان ماندگار اظهار کرد: مسابقه سراسری کتابخوانی «وقف احسان ماندگار» در گیلان همزمان با سراسر کشور با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و بهره‌مندی حداکثری جامعه از پیامدهای نیکوی وقف و آشنایی عموم مردم با احکام و قوانین وقف برگزار می‌شود.

وی نهادینه کردن سنت حسنه وقف در بین اقشار جامعه به ویژه نسل جوان و آشنا سازی عموم مردم با سنت حسنه وقف با رویکرد وقف‌های نوین را از دیگر اهداف برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی وقف احسان ماندگار عنوان کرد.

به گفته این مسئول، کتاب «احسان ماندگار» در تیراژ 40 هزار جلد با موضوع مفهوم، انواع و ارکان وقف، اهمیت و جایگاه وقف، وقف در قرآن و روایات، آثار و برکات وقف، وقف و نیازهای روز جامعه و منتخب استفتائات رهبری در باب وقف در بقاع متبرکه و مساجد استان توزیع می‌شود.

وی شیوه برگزاری مسابقه مذکور را به صورت سئوالات چهار گزینه‌ای نامید و تصریح کرد: فرم پاسخنامه در صفحه پایانی کتاب درج شده و مهلت ارسال پاسخنامه حداکثر تا تاریخ  30 آذر جاری به نشانی قم، صندوق پستی 168 ـ 37135 است.

عادلی جوایز ویژه این مسابقه را 14 کمک‌هزینه حج عمره، 72 کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، 110 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، 110 قلم گویای هوشمند قرآنی و ... عنوان کرد و افزود: اعلام برندگان همزمان با هفته وقف در اواخر دی امسال صورت می‌گیرد. 

وی در ادامه به برپایی مراسم‌های عزاداری‌های حسینی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد زیادی از موقوفات گیلان دارای نیت اقامه عزای امام حسین (ع) هستند که اوقاف به صورت امانتدار با کسب درآمد این موقوفات و یا نظارت بر کار متولیان اقدام به برپایی عزای ماه محرم می‌کند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 488 بقعه گیلان خاطرنشان کرد: هزینه این طرح از محل درآمد موقوفات مرتبط با اقامه عزای امام حسین (ع)  تامین شده و موقوفات مذکور دارای نیت عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) و اطعام عزاداران هستند.

وی، به‌کارگیری 32 مبلغ از حوزه علمیه قم برای اعزام به نقاط محروم، برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص استان، کمک به هیئت‌های مذهبی و اطعام عزاداران را جزو حسناتی دانست که امسال از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش در گیلان به اجرا درآمده است.

عادلی متذکر شد: پس از ایام سوگواری و پایان طرح بصیرت عاشورایی، رقم هزینه شده از موقوفات استان برای این ایام به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/2300/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول