اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی رودبار:

بره‌سر رودبار از وجود کتابخانه بی‌بهره است

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی رودبار گفت: شهر بره‌سر رودبار تنها شهر گیلان است که از وجود کتابخانه بی‌بهره است.

بره‌سر رودبار از وجود کتابخانه بی‌بهره است

شقایق مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با بیان اینکه اکنون 8 کتابخانه عمومی شامل شش کتابخانه شهری و دو کتابخانه روستایی در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد، 6 کتابخانه در شهرهای رودبار، لوشان، رستم‌آباد، توتکابن، جیرنده و روستای کلیشم فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه شهر بره‌سر خورگام تنها شهر گیلان است که کتابخانه ندارد، افزود: برای احداث کتابخانه در این شهر نیازمند واگذاری قطعه زمینی از طرف شورای اسلامی و شهرداری هستیم که تاکنون این امر صورت نگرفته است.

این مسئول ادامه داد: تاکنون برای احداث کتابخانه در شهر بره‌سر اعتباری تخصیص نیافته و این امر مهم‌ترین دلیل برای احداث نشدن کتابخانه در شهر بره‌سر است.

وی درباره وضعیت کتابخانه شهر منجیل اضافه کرد: احداث کتابخانه شهر منجیل یکی از مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری است و شورای اسلامی و شهرداری منجیل زمینی را با کروکی و متراژ مورد نظر تعرفه کرده‌اند که امیدواریم با اختصاص اعتبار مورد نیاز در روند اجرای این پروژه تسریع شود.

مرادی، با تصریح بر اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان بخش زیادی از مخاطبان و مراجعه کنندگان به کتابخانه را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در برنامه‌ریزی صورت گرفته جذب مخاطب بیشتر در دستور کار نهاد کتابخانه قرار گرفته است.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه‌ها، اجرای طرح کتاب من و ... را از جمله اقدام‌های انجام گرفته در سال‌های اخیر عنوان کرد.

مسئول کتابخانه‌های عمومی رودبار با اشاره به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهرستان گفت: رودبار پس از رشت بیشترین تعداد کتابخانه را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌ها طبق درجه‌ای که دارند کتاب دریافت می‌کنند، گفت: این درجه‌بندی طبق مساحت کتابخانه‌ها و مخاطبان فعال کتابخانه انجام می‌گیرد که رودبار با توجه به این شرایط در درجه ششم قرار دارد.

مرادی، به نحوه برخورداری روستاها از کتابخانه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌ها در روستاها به شیوه مشارکتی است یعنی تجهیزات از طرف دهیاری‌ها و کتاب‌ها از سوی نهاد کتابخانه‌ها برای فعال کردن کتابخانه روستایی اختصاص می‌یابد.

وی به روند احداث کتابخانه رستم‌آباد اشاره کرد و گفت: این کتابخانه که با مشارکت یکی از خیران در حال ساخت است اکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول، کمبود منابع مالی را یکی از مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان رودبار برشمرد و یادآور شد: تامین منابع مالی کتابخانه‌ها از طریق دریافت حق عضویت با مبلغ ناچیز و نیز از طریق نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تامین می‌شود که امیدواریم شهرداران در این زمینه همکاری و توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول