اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 141 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: 141 هزار نسخه کتاب نسبت به سال گذشته در کتابخانه‌های این استان افزایش یافته است.

افزایش 141 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 62 کتابخانه عمومی با زیربنای 40 هزار 473 متر مربع در آذربایجان غربی فعال است.

وی با بیان اینکه 66 هزار نفر عضو کتابخانه‎های عمومی آذربایجان غربی هستند خاطر نشان کرد: سرانه فضای برخوردار استان آذربایجان غربی 32/1 متر مربع به ازای هر 100 نفر است.

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 940 هزار و 840 نسخه کتاب در کتابخانه‎های استان موجود است که در مقایسه با سال گذشته بیش از 141 هزار نسخه افزایش یافته است.

فیروز از فعالیت 49 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با تأمین اعتبارات لازم کتابخانه‌های سیار در استان راه‌اندازی می‌شوند و تمام مردم از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های کشتیبان و شماره دو ایثار در ارومیه در حال احداث است اعلام کرد: کتابخانه طوبی در خوی در حال تجهیز است و در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول متذکر شد: کتابخانه 800 متری میاندوآب و کتابخانه‌های دیزج و قطور در خوی و کتابخانه سیمینه در بوکان آماده تجهیز و راه‌اندازی هستند.

مدیر کل اداره کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی استانداردسازی بنای کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی را مهم برشمرد و اذعان داشت: کتابخانه‎‎های قدیمی استان به تدریج و با تأمین اعتبار لازم نوسازی می‎شوند.

انتهای پیام/61010/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول