اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان خبر داد

راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی در کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان از راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی در کنگان طی سال جاری خبر داد.

راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، احمد کمالی‌مطلق صبح امروز در نشست مسئولان کنگان اظهار داشت: گسترش فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها و در سطح جامعه از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در سال جاری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان کنگان تاکنون همکاری خوب و مطلوبی با کتابخانه‌های عمومی داشته‌اند که البته انتظار داریم تمام شهرداری‌ها نسبت به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها اهتمام ورزند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان اذعان داشت: پرداخت عوارض نیم درصد توسط شهرداری‌ها می‌تواند مسئولان کتابخانه‌ها را در ترویج فرهنگ مطالعه و نگهداری از این سرمایه‌های علمی و فرهنگی کمک کند.

وی با تقدیر از شهردار نخل‌تقی در پرداخت کامل سهم کتابخانه‌ها خاطرنشان کرد: شهرداری شهر نخل تقی مبلغ 586 میلیون ریال بدهی خود از سهم نیم درصد کتابخانه عمومی این شهر مربوط به سال 90 را به حساب اداره کتابخانه‌ها واریز کرد.

کمالی‌مطلق گفت: شهرداری شهر نخل‌تقی تاکنون تمام سهم نیم درصد کتابخانه این شهر را پرداخت کرده و در این زمینه از شهرداری‌های نمونه استان است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 30 هزار عنوان کتاب در بخش‌های مختلف در کتابخانه‌های شهرستان کنگان وجود دارد که 2 هزار عنوان آن مربوط به بخش کودک است.

این مسئول از راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی در کنگان خبر داد و بیان داشت: ارتقای کتابخانه‌ها، تجهیز آنها به سیستم‌های الکترونیکی و راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی در دستور کار قرار دارد و در سال جاری این برنامه‌ها را عملیاتی می‌کنیم.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کنگان با بیان دغدغه‌های مقام معظم رهبری در زمینه مطالعه و کتابخوانی گفت: مطالعه و کتابخوانی به‌ویژه در بین جوانان باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول