اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

عضویت خبرنگاران در کتابخانه‌های عمومی رایگان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از رایگان بودن عضویت خبرنگاران در کتابخانه‌های عمومی با ارائه کارت خبرنگاری خبر داد.

عضویت خبرنگاران در کتابخانه‌های عمومی رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات و موانع کتابخانه‌ها و راهکارهای توسعه مطالعه مفید در اردبیل اظهار داشت: پیرو تفاهمنامه منعقد شده بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد این عضویت رایگان است و خبرنگاران استان نیز می‌توانند از این فرصت پیش آمده بهتر استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در ارتقای شاخص‌های مطالعه به مراجعه کتاب‌خوانان حرفه‌ای و دارای تحصیلات دانشگاهی نیاز داریم، تصریح کرد: ما در فعالیت خودمان افتخار می‌کنیم که به افراد خردسال تا صاحب مدرک دکترا و بالاتر ارائه خدمات می‌کنیم که در این زمینه به نظر می‌رسد فراوانی جمعیت حاضر در کتابخانه‌ها مربوط به دانشجویان است.

فرهمند امین با اعلام اینکه در حال حاضر 71 هزار نفر با مدارک تحصیلی مختلف در کتابخانه‌های عمومی استان عضو هستند، خاطرنشان کرد: کمتر از 200 نفر از این اعضا با مدرک دکترا، یک‌هزار و 250 نفر با مدرک کارشناسی ارشد و بالغ بر 11 هزار و 300 نفر نیز با مدرک لیسانس عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که بیشترین فراوانی را در گروه صاحبان مدرک لیسانس شاهد و ناظر هستیم.

این مسئول با یادآوری اینکه استقبال از کتابخانه‌های عمومی آن هم در بین دانشجویان بسیار مطلوب به نظر می‌رسد، اضافه کرد: کمتر از 4 هزار و 500 نفر با مدرک کاردانی عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این روند همچنان رو به جلو است.

وی از راه‌اندازی اولین کتابخانه دیجیتالی نهج‌البلاغه در اردبیل با همکاری بنیاد نهج‌البلاغه خبر داد و بیان کرد:‌ علاقمندان به صورت آنلاین و به شکل نرم‌افزارهای جدید می‌توانند از اطلاعات کتابخانه‌های دیجیتال نهج‌البلاغه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد:‌ علاقمندان دین‌پژوه و حوزه معارف اسلامی با راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی می‌توانند بنیه علمی خود را تقویت کنند.

فرهمند امین در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی بیش از 100 ایستگاه مطالعه در اردبیل گفت: در فاز اول هشت سازه ایستگاه مطالعاتی در اردبیل فراهم شده که قرار است بیش از 400 هزار جلد کتاب در این ایستگاه‌ها در اختیار علاقمندان به مطالعه قرار گیرد.

وی به سازه‌های این ایستگاه مطالعات برای بهره‌برداری بیشتر اشاره کرد و افزود: در کنار فراهم آوردن این فضا شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای نیز راه‌اندازی شده است تا علاقمندان با عضویت در این شبکه در مسابقات آن نیز شرکت کنند.

فرهمند امین تصریح کرد: هدف ما از ایجاد کتابخانه‌های عمومی مراجعه مردم به کتابخانه‌ها است و در حیطه وظیفه ما نیست که کتابخانه‌های تخصصی را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/62006/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول