اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه ماکو اعلام کرد

دین‌مداری مهم‌ترین عنصر پایبندی افراد به زندگی مشترک

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه ماکو گفت: دین‌مداری مهم‌ترین عنصر پایبندی افراد به زندگی مشترک و بنیان خانواده است.

دین‌مداری مهم‌ترین عنصر پایبندی افراد به زندگی مشترک

حجت‌الاسلام سیامک جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هر چه قدر میزان تعهد دینی در بین دو زوج بیشتر باشد و آنان خود را مقید به باید و نبایدهای دینی کنند پایه‌های خانواده از استحکام و استمرار بیشتری برخوردار خواهد بود و در مقابل اگر در زندگی مشترک ارزش‌های دینی جای خود را به ظواهر مادی دهد، دوام آن نیز با کم‌رنگ شدن مادیات از بین خواهد رفت.

وی دین‌مداری را مهم‌ترین عنصر پایبندی افراد به زندگی مشترک و بنیان خانواده عنوان و خاطر نشان کرد: از این رو برای یک زندگی پایدار باید معیارهای پایداری وجود داشته باشد که خداوند در قرآن کریم به کرات به معیارهای تداوم زندگی مشترک اشاره کرده که تقوا و احترام متقابل از آن جمله است.

این مسئول با بیان اینکه زن و مرد به فرموده قرآن کریم مانند لباسند برای یکدیگر تصریح کرد: از آنجایی که خصوصیت لباس پوشاندن عیب افراد است زن و مرد نیز باید با گذشت و چشم پوشی از عیوب یکدیگر زمینه را برای تعالی و رشد در خانواده مهیا کنند.

مدرس حوزه علمیه ماکو در ادامه به نقش تعهد و تقوای دینی در استحکام بنیان خانواده‌‌ها اشاره کرد و افزود: علم و تقوا دو عنصر مهم تعالی خانواده است یعنی زن و مرد علاوه بر برخورداری از علم، درایت و آگاهی از حقوق یکدیگر باید آراسته به تقوای حضور باشند.

جعفرزاده دغدغه اصلی نسل جوان امروزی را توجه بیش از حد به مادیات و تعلقات دنیوی دانست و گفت: نگرانی از آینده و بسط این تفکر غلط که مادیات می‌تواند راه حل بسیاری از مشکلات زندگی مشترک باشد جوان امروزی را از توجه به معیارهای قرآنی انتخاب همسر بازداشته است.

وی در ادامه با انتقاد صریح از رسانه ملی و متولیان سینمای کشور، اضافه کرد: فرهنگ غلط انتخاب همسر در ابتدا توسط رسانه ملی و در فیلم‌های سینمایی بسط و گسترش یافت.

این مسئول تصریح کرد: وقتی جوانان فیلم‌هایی را می‌بینند که در آن ازدواج دو نفر از طریق آشنایی در خیابان یا در محافلی غیر معقول و برخلاف موازین شرعی انجام می‌شود، مسلماً به تصور اینکه چنین روش‌هایی مطابق عرف جامعه است آن را امتحان خواهند کرد و اگر ادامه یابد به صورت یک اپیدمی در جامعه رواج یافته و نتیجه‌ای جز افزایش آمار طلاق و سردرگمی نخواهد داشت.

مدرس حوزه علمیه ماکو در پایان اذعان داشت: خانواده‌ها و همگام با آن رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب باید به صورت عینی اثرات و پیامدهای انسان‌ساز معنویت در زندگی را با زبان و ادبیات روز برای نسل جوان تبیین کنند.

انتهای پیام/61013/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول