اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه کرمانشاه:

مشاوره قبل از ازدواج امری ضروری است

خبرگزاری فارس: روانشناس و استاد دانشگاه کرمانشاه با لازم دانستن مشاوره قبل از ازدواج گفت: اخلاق و ایمان مهم‌ترین مؤلفه ازدواج است و ازدواج در هیچ مکتبی به اندازه اسلام آسان نیست.

مشاوره قبل از ازدواج امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دکتر علیرضا قویدل در همایش زندگی آسان‌، انتخاب آگاهانه و ازدواج عاشقانه که در سالن آمفی تئاتر شهید شهریاری دانشگاه رازی با حضور جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: باورهای محکم دینی، شناخت از خود، شناخت طرف مقابل، داشتن شغل‌، آشنایی دو طرف از خانواده و دوست داشتن مهم‌ترین شاخص‌ها برای شروع یک زندگی است که جوانان برای شروع زندگی باید به آن توجه کنند.

وی شناخت وظایف خود در مقابل خواسته‌های همسر و خودخواه نبودن را از دیگر شاخص‌های یک زندگی موفق دانست و عنوان کرد: داشتن چنین شرایطی، ازدواج را به سکویی برای رشد معنوی‌، روانی‌، اجتماعی‌، اخلاقی و اقتصادی زوجین تبدیل می‌کند.

قویدل با بیان اینکه پاکدامنی‌، اخلاق و ایمان مهم‌ترین مؤلفه ازدواج آسان در اسلام است، خاطرنشان کرد: ازدواج در هیچ مکتبی به اندازه اسلام آسان نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به روابط قبل از ازدواج بین دختر و پسر، خاطرنشان کرد: ارتباط دختر و پسر قبل از ازدواج در چهارچوب ارزش‌های اخلاقی و با اطلاع خانواده‌ها باید باشد چراکه دوستی دختر و پسر و از بین رفتن حریم خصوصی بین زن و مرد در هیچ اخلاق و قانونی پذیرفتنی نیست.

وی افزود: دختران و پسران باید قبل از ازدواج به خوبی در مورد طرف مقابل تفحص و تجسس کنند‌.

این روانشناس برجسته کشور زن و شوهر را دو بال یک کبوتر‌ دانست و ادامه داد: این بال‌ها باید همگن باشند و در کنار عنصر عشق و علاقه با توافق می‌توانند به خوبی با هم زندگی کنند.

وی افزود: انتخاب آگاهانه را بیاموزید و یاد بگیرد که چه برخوردی باید با طرف مقابل داشته باشید.

قویدل نظم‌ پادگانی در خانواده‌ها را مهم‌ترین عامل خیانت در زندگی دانست و ادامه داد: نیاز به آموزش در این راستا در خانواده‌ها احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: ازدواج با اختلافات دینی و مذهبی و ازدواج اینترنتی از عواملی است که باعث طلاق می‌شود و مهم‌تر اینکه دختران تا زمانی که وارد زندگی نشده‌اند به پسر اعتماد نکنند چراکه اعتماد امری نسبی است.

این روانشناس و استاد دانشگاه کرمانشاه بر مشاوره قبل از ازدواج نیز تأکید کرد.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول