اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با اشاره به افزایش سن ازدواج گفت: باید با نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان مانع افزایش سن ازدواج در جوانان شویم.

نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: افزایش سن ازدواج در جوانان موجب افزایش ناهنجاری‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌شود.

وی اساس ازدواج در اسلام را مبتنی بر سادگی خواند و تصریح کرد:‌ افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی، سخت‌شدن انتخاب همسر، اضطراب و تشویش خاطر والدین، بروز بیماری‌های روحی و روانی و نابسامانی‌های تربیتی از جمله تبعات افزایش سن ازدواج در جوانان است.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه در چند سال اخیر شاهد افزایش سن ازدواج جوانان و گسترش آمار طلاق در استان هستیم که این مهم زمینه‌ساز ناهنجاری‌های بسیاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

ماموستا مجتهدی بالا رفتن سن ازدواج را نگران‌کننده خواند و خاطرنشان کرد:‌ خانواده‌ها باید با درک صحیح از این مهم زمینه ازدواج‌های آسان و به هنگام را برای جوانان فراهم کنند.

وی نقش ارگان‌های فرهنگی را در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه بسیار مهم و کلیدی دانست و گفت:‌ باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی جوانان را به سمت ازدواج‌های آسان و پایدار تشویق کرد.

امام جمعه سنندج با اشاره به رواج ازدواج‌هایی با مهریه‌های بالا در جامعه گفت: طی چندسال اخیر شاهد اعمال مهریه‌های سنگین از سوی خانواده‌ها هستیم که این موضوع از یک سو موجب کاهش آمار ازدواج و از سوی دیگر افزایش نرخ طلاق را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگر از خطبه‌های نماز جمعه به هجمه‌های گسترده دشمنان به منظور حذف ارزش‌های دینی و اسلامی مسلمانان اشاره کرد و گفت:‌ دشمن برای خدشه‌دار کردن ارزش‌های دینی و اسلامی ما با تمام توان و استفاده از تجهیزات مختلف به میدان آمده و کم‌کاری ما در چنین شرایطی لطمات جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه سنندج تصریح کرد:‌ جوانان به عنوان پشتوانه ارزشمند ایران اسلامی بیش از هر قشری مورد هدف دشمنان قرار گرفته‌اند و باید با روشنگری و افزایش سطح بصیرت دینی آنان را در برابر هجمه‌های دشمن بیمه کرد.

ماموستا مجتهدی نقش علما و روحانیون در ارتقا سطح بصیرت جامعه را کلیدی دانست و گفت:‌ روحانیون و علمای دینی برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی مردم به‌ویژه جوانان باید با جدیت هرچه تمام‌تر تلاش کنند.

وی در پایان بر حفظ وحدت اسلامی در بین مسلمانان تأکید کرد و گفت:‌ تنها با حفظ و تقویت وحدت اسلامی می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی و دین پیامبر را در جهان بسط و گسترش دهیم.

انتهای پیام/79002/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول