اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور:

ازدواج به ‌موقع جوانان بسیاری از مشکلات اجتماعی را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: با ایجاد زمینه اشتغال و ازدواج به‌موقع جوانان بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

ازدواج به ‌موقع جوانان بسیاری از مشکلات اجتماعی را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمدحسین توانایی در همایش راهکارهای آموزش و تبلیغات موثر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سالن وارش مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه مومنان در کارهای دیگران دخالت نمی‌کنند، اظهار کرد: مردان و زنان مومن دوستار یکدیگر هستند و نسبت به‌هم دلسوزی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید در جامعه شرایط امر به معروف و نهی از منکر کردن را سخت نشان داد، گفت: برخی از افراد برای اینکه از انجام این فریضه شانه خالی کنند بهانه‌هایی می‌آورند.

این مسئول وضعیت فرهنگی جامعه را در بخش‌های خوب و در برخی مواقع وحشتناک خواند و بیان کرد: در جامعه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوتی دیده می‌شود.

توانایی با تصریح بر اینکه تمام افراد باید به انجام این فریضه اهتمام داشته باشند، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر همه مردم امر به معروف و نهی از منکر کنند این فریضه در جامعه موثر خواهد بود.

وی نخستین شرط برای تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر را تکریم فرد مقابل دانست و تصریح کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده‌ها آغاز کرد.

معاون پژوهشی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه باید شرایط افراد را در امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: باید با حسن نیت و برای رضای خدا این فریضه الهی را انجام داد.

وی با اشاره به شش عنصر موثر و نتیجه‌دار بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: در مرحله نخست تبلیغات و فضاسازی در جامعه و سپس تکریم افراد به منظور تاثیرگذاری در آ‌نها، تذکر دادن با زبان خوب و مناسب، تکرار توسط تمام افراد جامعه، تاثیر گذاشتن و تشکر و تشویق فرد ارشاد شده از جمله شش عنصر فرایند امر به معروف است.

توانایی درباره شش آسیب امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: تردید در انجام، ترس از عواقب، تکبر در بیان، توهین، تهدید و تعرض به افراد از آسیب‌های این فریضه مهم است که مانع موثر بودن آن می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید با تکبر و از موضع بالا دیگران را امر به معروف و نهی از منکر کرد، افزود: توهین کردن به دیگران موجب ضایع شدن امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

معاون پژوهشی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور، به ضروریت ترویج ازدواج به‌موقع در بین جوانان اشاره کرد و یادآور شد: با ایجاد شغل و ازدواج به‌موقع در بین جوانان بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/84001/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول