اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان خبر داد

کاهش 9 درصدی ازدواج در کردستان / افزایش 2.64 درصدی طلاق

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: امسال بیش از 9 هزار مورد ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

کاهش 9 درصدی ازدواج در کردستان / افزایش 2.64 درصدی طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عبدالله‌خسروی‌زاده در کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در سنندج اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال 14 هزار و 354 مورد ولادت در استان به ثبت رسیده است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان کردستان، در استان در طول شبانه‌روز حدود 75 واقعه ولادت به ثبت می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه امسال 0.43 درصد رشد ولادت در استان را نسبت به سال قبل داشته‌ایم، افزود: سال گذشته میزان ولادت در استان نسبت به سال 89 حدود 0.84 درصد رشد داشت و این بیانگر کاهش ولادت در استان است.

وی همچنین به وقوع ازدواج در استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال 9 هزار و 355 مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان میانگین سن ازدواج در استان را 27 سال برای زوج و 22 ساله برای زوجه عنوان کرد و گفت: این رقم مربوط به شش ماه نخست امسال است.

خسروی‌زاده همچنین تعداد طلاق‌های صورت گرفته در کردستان را یادآوری کرد و  افزود: امسال همچنین یک‌‌هزار و 552 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل 2.64 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: در شش ماه نخست سال گذشته یک‌هزار و 512 مورد طلاق در استان انجام گرفت و این رقم در سال‌جاری افزایش داشته است.

وی خواستار ارائه راهکارهای لازم برای جلوگیری از وقوع طلاق و افزایش ازدواج و ولادت در استان شد و این مهم را مستلزم همکاری و همفکری مسئولان و کارشناسان خواند.

انتهای پیام/79007/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول