اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان مبارکه:

مشکل اشتغال، سن ازدواج جوانان را بالا برده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان مبارکه گفت: بیکاری به عنوان یکی از عوامل موجود در کشور باعث می‌شود که جوانان در امر ازدواج دیر اقدام نمایند و این عمل آمار سن ازدواج را در کشور بالا می‌برد.

مشکل اشتغال، سن ازدواج جوانان را بالا برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، حجت الاسلام محمد جواد محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مبارکه اظهار کرد: با بستر سازی مناسب در سطح کشور در تمام زمینه‌ها می‌توان آمار بیکاری را در کشور کم و اشتغال را نهادینه کرد.

وی افزود: دولت باید بسترهای موجود در کشور را برای اشتغال پایدار فراهم کند و به سرمایه گذاران و صنعتگران اجازه دهد که با ایجاد محیط صنعتی در کشور از آمار بیکاری کاسته شود.

امام جمعه شهرستان مبارکه گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها باعث می‌شود که هم محیط شهرها شلوغ‌تر شود و هم اشتغال برای شهرنشینان کم، پس دولت باید با حمایت از روستاییان و فراهم کردن محیط رفاهی از مهاجرت روستاییان جلوگیری کند.

محمدی افزود: اهمیت به بخش کشاورزی و صنایع دستی و ایجاد و تقویت مشاغل خانگی در روستاها باعث کم شدن مهاجرت به شهرها می‌شود و این امر نیز کمک دولت و مردم را می‌طلبد.

وی ادامه داد: با تقویت تولیدات داخل و تقویت صادرات از وابستگی به فروش محصولات صادراتی تک رقمی بیرون می‌آییم و این امر باعث می‌شود که در تحریم‌های موجود در حوزه فروش نفت مشکلی را برای کشور ما به وجود نیاورد.

وی در آخر گفت: ضروری است مشکلات اشتغال در کشور حل شود و این امر با اهمیت و حمایت در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و... رونق بگیرد تا باعث تحکیم بنیاد خانواده شود.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول