اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه خواهران ملایر:

رسانه‌ها ازدواج آسان را فرهنگسازی کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه خواهران ملایر گفت: رسانه‌ها باید در زمینه ازدواج آسان فعال‌سازی و غنی‌سازی شوند و اقداماتی در راستای اهمیت ازدواج و روشن کردن آثار منفی مهریه‌های سنگین و آداب و رسوم پرهزینه انجام دهند.

رسانه‌ها ازدواج آسان را فرهنگسازی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مرضیه انصاریان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر به علل و عوامل تأخیر در ازدواج  اشاره کرد و اظهار داشت: بحث ازدواج آسان در هسته پژوهشی ما مورد بحث قرار گرفت و در این زمینه سعی شد علل و عوامل تأخیر در ازدواج و راهکارهای حل این علل بررسی شود.

وی گفت: از علل مهم اقتصادی تأخیر در ازدواج نداشتن شغل و مسکن است که در این راستا لازم است با همکاری مسئولان این مشکل برطرف شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران ملایر به علل فرهنگی تأخیر در ازدواج اشاره کرد و گفت: آداب و رسوم مالی پرخرج، عدم اهتمام لازم از سوی خانواده‌ها به امر ازدواج، زود دانستن ازدواج برای جوانان از جمله این علل است.

وی علل دیگر تأخیر در ازدواج را عدم اظهار نیاز جوانان به ازدواج و یا عدم انگیزه برای ازدواج خواند و گفت: علت این امر آلودگی جنسی و دسترسی آسان به روابط جنسی نامشروع و عدم اعتماد به پاکی طرف مقابل است.

مدیر حوزه علمیه خواهران ملایر گفت: اهمیت زیاد به تحصیل، ترس از ازدواج به دلیل بی‌اعتمادی به اجتماع و کم شدن اعتقادات، جابجایی نقش زن و مرد در اجتماع و جریان‌های انحرافی و تبلیغات نادرست رسانه‌ای از دیگر علل تأخیر در ازدواج است.

وی به نقش خانواده‌ها در این امر اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها نیز باید با تعریف صحیح ازدواج برای فرزندان و برطرف کردن ترس از ازدواج و همکاری با فرزندان این مشکل را برطرف سازند.

انصاریان در ادامه به نقش رسانه‌ها در حل این موانع اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید در زمینه ازدواج آسان فعال‌سازی و غنی‌سازی شوند و اقداماتی در راستای اهمیت ازدواج، تشویق خانواده‌ها و همکاری آنها با فرزندان در این زمینه، روشن کردن آثار منفی مهریه‌های سنگین و آداب و رسوم پرهزینه انجام دهند.

وی ترغیب متمکنین به برگزاری مراسم‌های کم‌هزینه و ساده‌تر، از بین بردن فرهنگ نادرست چشم و هم‌چشمی، آشنا کردن مردم با بینش دین در خصوص امر ازدواج ، حجاب و خویشتنداری، آشناسازی زنان با وظایف خود و معرفی و تمجید از الگوها را از دیگر راهکارهای حل موانع ازدواج برشمرد.

انتهای پیام/89013/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول