اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

تاخیر در ازدواج جوانان را آسیب‌پذیر می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: تاخیر در سن ازدواج جوانان را آسیب‌پذیر می‌کند پس باید برای بسترسازی در راستای تشکیل خانواده برای قشر جوان اهتمام کرد.

تاخیر در ازدواج جوانان را آسیب‌پذیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه احد مهرمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی و خانواده‌های جوانان در راستای تشکیل خانواده به‌ هنگام فرزندان خود اهتمام کرده و بسترهای مورد نیاز را در این ارتباط فراهم کنند تا نسل جدید مقابل انحراف‌های فکری، اخلاقی و اجتماعی واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه ازدواج یکى از اساسى‌ترین و در عین حال حساس‌ترین مراحل زندگى انسان به شمار مى‌رود، ادامه داد: انسان بنابر سرشت و ماهیت وجودى خویش و وابستگى به غیر در پاسخ به نیازهاى درونى و بیرونى خود همواره از فردگرایى گریزان بوده بنابراین حتى انسان بدوى نیز بى‌نیاز از زندگى مشترک اعم از خانوادگى و گروهى نیست.

مهرمند با بیان اینکه تاخیر در سن ازدواج می‌تواند تبعات اجتماعی زیادی به دنبال داشته باشد، ادامه داد: عدم مسئولیت‌پذیری و بی‌توجهی به آن در سایر زمینه‌های زندگی، گرایش به ارتباطات غیرمتعارف دختر و پسر، هدر رفتن سن جوانی و طراوت، بدخلقی در زندگی به دلیل عدم ارضای نیازهای فرد، دل نگرانی والدین از دیر ازدواج کردن فرزندان، افسردگی و اختلالات جنسی، پناه بردن به مواد مخدر و بسیاری از مسائل دیگر از شایع‌ترین آسیب‌های بی‌توجهی به ازدواج کردن در جوامع مختلف است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه از دیدگاه جامعه‌شناسی، ازدواج یک قرارداد اجتماعى و ضامن بقاى انسان است، ادامه داد: آرامش و امنیت در یک جامعه، نتیجه ازدواج سالم و محیط آرام بخش خانواده است، از آنجایی که ازدواج عامل تشکیل خانواده همچنین تاخیر و عقب افتادن آن سبب تاخیر در پیدایش و شکل‌گیری خانواده‌های جدید است موضوع قابل اهمیتی برای بررسی است.

وی سن ازدواج را یکی از شاخص‌های مهم برای ارزیابی میزان سلامت و بهداشت جسمی و روانی افراد یک جامعه دانست و بیان داشت: در کشور ما که هنجارهای دینی نزد عموم مردم از مطلوبیت خاصی برخوردار است و جوانان بخش غالب جمعیتی را تشکیل می‌دهند، این ارزیابی در حوزه اخلاق اجتماعی و روحیه جمعی نیز مطرح می‌شود و دامنه تاثیر سن ازدواج را به حوزه‌های رفتاری و فرهنگی هویتی نسل جوان می‌کشاند.

مهرمند با تاکید بر اینکه نهادهای مسئول باید برای بسترسازی در راستای ازدواج به موقع جوانان اهتمام کنند، اذعان داشت: خانواده‌های جوانان نیز باید برای صیانت از فرزندان خود در مقابل انواع ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی نسبت به تشکیل خانواده به موقع فرزندان خود اهتمام کرده و حساسیت لازم را از خود نشان دهند.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول