اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده:

تصور ایده‌آل از ازدواج منجر به سرخوردگی زوجین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده اصفهان گفت: تصور ایده‌آل از زندگی پس ازدواج منجر به سرخوردگی زوجین می‌شود که این موضع به عنوان عاملی آسیب‌زا باید مد نظر سخنرانان و مشاوران خانواده قرار گیرد.

تصور ایده‌آل از ازدواج منجر به سرخوردگی زوجین می‌شود

محمدرضا زیبایی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: برخی جوانان در آستانه ازدواج تصویری ایده‌آل از زندگی و خانواده داشته و تصور می‌کنند به محض تشکیل خانواده به زندگی مورد انتظار دست یافته و دیگر نباید هیچ مشکلی در زندگی آنها وجود  داشته باشد.

وی افزود: داشتن چنین تصویر ایده‌آلی از ازدواج می‌تواند باعث بالا رفتن سطح انتظارات زوجین، سرخوردگی و احساس نارضایتی آنها شده و زوجین احساس می‌کنند به زندگی مطلوب خود دست نیافته‌اند که این  عامل آسیب‌زا باید مد نظر سخنرانان و مشاوران خانواده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد تصریح کرد: لازم است زوجین پیش از ازدواج به درستی آموزش ببینند که زن و مرد دو دنیای متفاوت داشته و هر کدام ویژگی‌های روحی و روانی مختص به خود را دارند که ید با یکدیگر هماهنگ شوند، به عنوان مثال زنان در خانه پرحرف و اغلب مردان کم حرف هستند.

وی با بیان اینکه خانواده می‌تواند تسهیل کننده رفع مشکلات باشد، ادامه داد: زن و مرد باید به جای انتقاد، دنیای یکدیگر را کشف کرده و این تفاوت‌ها را در نظر بگیرند و بدانند که دست یافتن به خوشبختی تنها در گرو تلاش و کوشش خودشان است.

رئیس مرکز مطالعات زنان و خانواده وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان حفظ حرمت و جایگاه مرد و تواضع زن در برابر شوهر را از ویژگی‌های خانواده‌‌های موفق در نسل‌های گذشته دانست و تاکید کرد: متأسفانه در جامعه مدرن امروز با کلمه‌های فریبنده‌ای همچون همدلی جایگاه مرد در خانواده تنزل پیداکرده و در سریال‌های خانوادگی چهره‌ای ناتوان و بدون جذابیت از مرد نشان داده می‌شود که این در مجموع به ضرر خانواده و زن تمام می‌شود.

وی افزود: در خانواده‌های گذشته محبت بین زن و شوهر مانند محبت مادر به فرزند بدون قید و شرط بوده اما امروزه این محبت در برخی خانواده‌ها مشروط شده و هر کدام از دو طرف دوستی خود را در گرو دوستی طرف مقابل می‌داند.

استاد و پژوهشگر مسائل خانواده در خصوص اشتغال زنان نیز گفت: لازم است مشاوران این فرهنگ را در جامعه رواج دهند که اشتغال زن از باب  تعاون اجتماعی گرچه ضروری است اما این موضوع دلیل آن نیست که زنان خانه دار نیز بی‌هنر و ناتوان هستند.

وی افزود: پیش از اینکه زن و مرد انتظار رفتار اخلاقی از یکدیگر داشته باشند لازم است با حقوق یکدیگر آشنا شوند  چرا که انتظار رفتار اخلاقی بدون در نظر گرفتن این حقوق به بروز نارضایتی منجر می‌شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول