اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کرده‌اند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سابقه جنبش‌های دانشجویی در ایران گفت: دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کرده‌اند.

دانشجویان نقش مهمی در پیروزی انقلاب ایفا کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد زنجان، آمار دانشجویان کاردانی و کارشناسی ایران را در آخرین سال‌های قبل از انقلاب 120 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: آمار 4 میلیون نفری دانشجویان، افزایش حجم عظیم سطوح علمی را طی این سال‌ها نشان می‌دهد.

وی وضعیت کنونی دانشگاه‌ها را از نظر تعداد دانشجویان و کیفیت و کمیت علمی امیدوارکننده دانست و افزود: ولی باید در نظر گرفت که تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

امام جمعه زنجان به تاریخ جنبش‌های دانشجویی در ایران اشاره کرد و گفت: این مبارزات از اواخر دوره قاجار آغاز شده است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: با وجود اعلام بی‌‌طرفی ایران در جنگ جهانی، استعمارگران به فکر تقسیم ایران در بین خودشان بودند.

آیت‌الله خاتمی به  احساس خطر استکبار بعد از موفقیت مرحله نخست استقرار دولت مصدق با حمایت آیت‌الله کاشانی اشاره کرد و افزود: دولت مصدق به دلیل نقاط ضعف موجود و با کمک استعمار با کودتا سقوط کرد و زمینه بازگشت مجدد محمدرضا پهلوی فراهم شد.

وی محکم کردن پایه‌های حکومت پهلوی را از اهداف سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران عنوان و اضافه کرد: اعتراضات دانشجویی از آن زمان آغاز و جنبش دانشجویی از آن زمان سیر صعودی خود را آغاز کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان سیر حرکتی جنبش دانشجویی را در ایران رو به جلو اعلام و تأکید کرد: منتهی این حرکت دارای یک خط فکری یکسان نبوده است.

وی مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی را از اهداف مبارزات دانشجویی عنوان کرد و گفت: این جنبش نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

شالوده نخست اغلب نهادهای انقلابی توسط دانشجویان ایجاد شد

آیت‌الله خاتمی به تلاش‌های انجام شده بعد از پیروزی انقلاب برای نفوذ در جنبش دانشجویی توسط دشمنان اشاره و تصریح کرد: بعد از این اقدامات بود که دانشگاه‌ها مدتی در ایران تعطیل و انقلاب فرهنگی طراحی شد.

وی تعطیلی و انقلاب فرهنگی را یک فرصت بازبینی و بازیابی برای دانشجویان دانشگاه‌ها دانست و افزود: باید در نظر گرفت که شالوده نخست اغلب نهادهای انقلاب در ایران توسط دانشجویان شکل گرفته است.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: بعد از تشکیل شورای انقلاب فرهنگی و انقلاب فرهنگی و بازبینی انجام شده، دانشگاه‌ها سیر صعودی خود را آغاز کرده‌اند.

وی به حضور 75 هزار نفری دانشجویان در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: هزار و 500 نفر هم در مقاطع تحصیلات تکمیلی در زنجان تحصیل می‌کنند که این آمار با توجه به وسعت و جمعیت استان خوب است.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به سیر تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در ابتدا این دانشگاه با مشکلات مکان برای تشکیل کلاس و همچنین سطح علمی مورد تأیید، رو به‌رو بود.

وی به بهتر شدن اوضاع دانشگاه طی این سال‌ها اشاره کرد و افزود: هر چند اوضاع در مقایسه با گذشته بسیار خوب شده است ولی با کمال مطلوب فاصله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ایران را کشوری عقب نگه داشته شده اعلام کرد و گفت: مودبانه این عنوان کشورهای جهان سوم است.

وی به تحلیل‌های انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: آنها به انقلاب ایران لقب شورش را داده و مدت زمانی را برای شکست آن اعلام می‌کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ادامه داشتن دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی تصریح کرد: بعد از 34 سال اوضاع به صورت کامل تغییر کرده و ایران در موضع ضعف آن سال‌ها، در حال حاضر در بهترین شرایط قرار گرفته است.

وی جوانان ایران زمین را از سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: میانگین هوشی شرقی‌ها به ویژه ایرانی‌ها بالاتر از میانگین جهانی است.

انتهای پیام/ 73004/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول