اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

استکبارستیزی پیام اصلی روز دانشجو است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: باید روحیه استکبار‌ستیزی امروز بیش از پیش بین قشر‌های دانشجو و دانشگاهی تقویت شده و گسترده شود.

استکبارستیزی پیام اصلی روز دانشجو است

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار کرد: 16 آذر به عنوان روز دانشجو در کشور یاد‌آور روزی است که دانشجویان عزیز و غیرت‌مند ایرانی در سال 32 دقیقا 4 ماه پس از ایجاد کودتای بر باد رفته 28 مرداد ایادی استکبار هنگامی که از سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران با خبر شدند در دانشگاه تهران در اعتراض به سفر نیکسون اعتصاب کردند که اعتراض آنان توسط مزدوران شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شد و در نتیجه سه تن از دانشجویان به فیض شهادت نایل آمدند.

امام جمعه آوج افزود: ایستادگی برابر دشمن و تقویت روحیه استکبار‌ستیزی میان ملت از پیام‌های اصلی روز دانشجو است که لازم است آحاد ملت و مسئولان به این روز به عنوان روز پر افتخار و سندی بر حقانیت ایران اسلامی بنگرند.

وی بیان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان امروز باید بیش از پیش روحیه استکبار‌ستیزی را در خود زنده‌ نگاه داشته و برای تقویت آن تلاش کنند که البته این روحیه تا به امروز بین آحاد دانشجویان با جدیت وجود داشته است و نکته مهم دیگر در موضوع استکبار ستیزی این است که بهترین شیوه برای پاسخگویی به سیل تهاجمات و کینه‌توزی‌های دشمنان و غرب جهاد علمی و عملی دانشجویان است.

امام جمعه آوج با بیان اینکه دانشجویان با اراده و غیور ایران اسلامی با گام‌های قوی در راه خودکفایی و همچنین تحقق و اجرایی کردن فرمان اقتصاد مقاومتی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حقیقت پایه پیشرفت کشور است.

هاشمی ادامه داد: جهاد علمی دانشجویان در صحنه‌های مختلف تولید علم و صنعت امروز بیانگر عزم و ارده قوی آنان برابر دشمنان و نوعی استکبار‌ستیزی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت‌های خوب و بسیار گسترد‌ه را در بخش‌های مختلف داشته که پایه این پیشرفت‌ها وابسته به تولید علم است، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و روحیه تولی در دانشگاهیان از وظایف مسئولان و متولیان اجرایی است که لازم است اهتمام ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

انتهای پیام/77005/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول