اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت:

روز دانشجو نماد ظلم ستیزی دانشجویان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت گفت: روز دانشجو یکی از نمادهای ظلم ستیزی در تاریخ جریان دانشجویی در ایران است.

روز دانشجو نماد ظلم ستیزی دانشجویان است
به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، سید باقر کارگر پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور دهدشت با تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان اظهار کرد: در تاریخ جنبش دانشجویی، این قشر آگاه و بیدار حماسه‌آفرینی‌های بسیاری داشته‌اند.
رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت با اشاره به اینکه دانشجویان حماسه‌های ماندگاری را در تارخ برجای گذاشته‌اند، ابراز داشت: تسخیر لانه جاسوسی در اوایل انقلاب که از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد می‌شود، نقطه عطفی در تاریخ جریان دانشجویی است.
کارگر با بیان حوادث سال 81 تصریح کرد: در تاریخ ششم آبان 81 مقام معظم رهبری پیامی را خطاب به جریان دانشجویی صادر کردند که در آن ناب‌ترین و اصیل‌ترین آرمان انقلاب بیان شد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان جنبش دانشجویی را عهده‌دار پیگیری این آرمان دانستند و فرمودند امروز سرآغاز فهرست مسائل مهم کشور مسئله عدالت است.
این مقام علمی دهدشت تصریح کرد: سخنان رهبری حجت را بر جریان دانشجویی تمام کرد و این امر سبب تحول در فضای رخوت‌گونه دانشجویی در آن زمان شد.
کارگر افزود: پس از سخنان مقام معظم رهبری گفتمان عدالت و عدالت‌خواهی گفتمان غالب در فضای دانشجویی شد. 
وی با یادآوری سالروز 16 آذر گفت: بعد از جنگ جهانی دوم، نفوذ انگلیس در کشور کمتر شد و به همان نسبت نفوذ آمریکا در کشور بیشتر و پررنگ شد.
کارگر ابراز داشت: در کودتای 28 مرداد سال 32 دخالت آمریکا در امور داخلی کشور به اوج خود رسید و این دخالت‌ها سبب اعتراض و تظاهرات دانشجویان علیه معاون رئیس جمهور امریکا شد.
رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت خاطرنشان کرد: در 16 آذر و با حماسه‌آفرینی دانشجویان ایرانی، شهدای دانشجویی تقدیم اسلام شد تا فرهنگ دانشجویی و ظلم‌ستیزی بنا شود.
کارگر معتقد است دانشجویان به عنوان قشر تحصیل‌کرده و حساس جامعه مسائل را زودتر از سایر اقشار متوجه می‌شوند و با هوشیاری مسائل روز را رصد می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه دانشجویان همیشه در دفاع از کیان ملی حاضر هستند، افزود: دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی بیشتر در راستای تعالی و رشد و توسعه همه جانبه علمی، صنعتی، اقتصادی و فرهنگی پیشرو باشند.
کارگر در ادامه عنوان کرد: دشمن امروزه با سلاح جنگ نرم به جنگ با جوانان و نوجوانان ایران آمده و هدف اصلی دشمن تسخیر فکرها، قلب‌ها و تسلط بر حیات ذهنی ایرانیان است. 
رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت با تأکید بر ایجاد تشکل‌های سیاسی و کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: دانشگاه پیام‌ نور دهدشت از این امر استقبال می‌کند.
کارگر خاطرنشان کرد: فعالیت تشکل‌های سیاسی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی‌ سبب افزایش عدالت، محرومیت‌زدایی و رشد علمی کشور می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول