اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

روز دانشجو نماد عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: روز دانشجو نماد دانش‌افزایی و عینیت بخشیدن به آرمان‌های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله‌های بلند علم و معنویت است.

روز دانشجو نماد عینیت بخشیدن به آرمان‌های انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد احمدپور در آیین گرامیداشت 16 آذر « روز دانشجو » که در پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد، اظهار داشت: خداجویی و معنویت از ویژگی‌های بارز یاران امام حسین(ع) بود.
وی افزود: خدامحوری نه تنها در گفتار و رفتار امامان و معصومان متبلور بوده بلکه یاران و اهل بیت امام نیز معنویت‌گراترین انسان‌ها بودند. 
احمدپور با اشاره به سخنان حضرت زینب(س) و مصائبی که در حوادث عاشورا بر آن بزرگوار گذشت، ادامه داد: بصیرت و رشد فکری، ولایت‌مداری، شجاعت، پاسداری از دین، ایثار و شهادت‌طلبی از مهم‌ترین ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) بود.
وی خاطرنشان کرد: یاران امام حسین(ع) با شناخت عمیق از حجت خدا و تمیز میان حق و باطل به امام پیوستند که جهاد و قیام آنها، مکتبی و عقیدتی و به دور از هرگونه تعصبات قومی بود.  
سرپرست دانشگاه مازندران در مورد مظاهر برجسته قیام امام حسین(ع) اذعان داشت: در یک سوی حادثه عاشورا، مظاهر برجسته‌ای از اطاعت و وفای به عهده می‌بینیم و در سوی دیگر آن نمونه‌هایی از عهدشکنی و بی‌وفایی و نقض پیمان، در کربلا کوفیان پیمان‌شکن فرزند پیامبر را به شهادت رساندند در حالی که یاران باوفای امام، ولایت‌مداری خود را به نمایش گذاشتند. 
احمدپور شجاعت را یکی از ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) خواند و گفت: یاران امام حسین(ع) با عشق به شهادت می‌جنگیدند و به هیچ‌وجه از مرگ هراسی نداشتند.
وی در ادامه با اشاره به رشادت‌هایی که حضرت مسلم‌بن عقیل، شهامتی که ابوالفضل العباس(ع)، حضرت قاسم و دیگر یاران امام از خود به نمایش گذاشتند، افزود: این ایثار و از خودگذشتگی‌هایی که از ابتدای قیام عاشورا تا پایان آن صورت گرفت بیانگر آن است که یاران امام(ع) از شجاع‌ترین انسان‌ها بودند  
احمدپور یکی از بارزترین ویژگی‌های شهدای کربلا را ایثار یاد کرد و گفت: در قیام تاریخی عاشورا می‌توان ایثار و فداکاری را به معنای واقعی خود که همان مقدم دانستن دیگران بر خود و جان و مال خود را فدای چیزی برتر از خویش کردن است، به وضوح مشاهده کرد. 
سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به فداکاری و از خودگذشتگی یاران امام(ع) در هنگام برپایی نماز ظهر عاشورا ادامه داد: اوج ایثار و شهادت در قیام عاشورا را می‌توان زمانی مشاهده کرد که به هنگام برگزاری نماز ظهر عاشورا عده‌ای از اصحاب خویش را سپر تیرهای دشمن می‌کنند تا امام نماز بخواند و در جایی دیگر هنگامی که حضرت ابوالفضل العباس(ع) با لب تشنه وارد فرات می‌شود و به یاد لب‌های تشنه حسین(ع) و اطفال آب نمی‌نوشد و زمانی که حضرت زینب(س) برای نجات جان امام سجاد(ع)، خویش را به خیمه آتش گرفته می‌زند 
وی یادآور شد: اینها از نشانه‌های بارز ایثار و شهادت و از خودگذشتگی است که می‌تواند الگوهایی واقعی برای همه جهانیان در زمان کنونی باشد. 
احمدپور عاشورا را جلوه شهادت‌طلبی یاران امام حسین(ع) ذکر کرد و گفت: خود آن حضرت نیز پیشتاز و الگوی این میدان بود.  
وی اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری هدف امام حسین(ع) با هدف امام خمینی(ره) یکی بود و آن ایستادگی و مبارزه با ظلم است. 
سرپرست دانشگاه مازندران با بیان اینکه ویژگی‌هایی را که اشاره شد در هشت سال دفاع مقدس توسط ملت ایران به خوبی هویدا بود، افزود: جوانان و بسیجیان داوطلبانه از میادین مین عبور می‌کردند تا همرزمان آنها به سادگی خود را به دشمن بعثی برسانند.  
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در آغاز تحول نو در عرصه دانش و دانش‌اندوزی است، ادامه داد: روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان‌های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله‌های بلند علم و معنویت است 
احمدپور در پایان با تشریح چگونگی روند به وقوع پیوستن حادثه 16 آذر 1332 و نامگذاری آن به روز دانشجو، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت رضوی یادآور شد: روز 16 آذر به‌عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب در دفتر تاریخ این مرز و بوم به یادگار ثبت شده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول