اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز:

نیاز امروزی جامعه و دانشجویان ما علوم «مسئله‏‌محور» است

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: امروزه بشر مسئله‏‌محور شده است و به دنبال علومی برای تحصیل است که نیازی را از جامعه برطرف و حل کند.

نیاز امروزی جامعه و دانشجویان ما علوم «مسئله‏‌محور» است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‏‌الاسلام علی خدیوی عصر امروز در دیدار با 600 تن از دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام‏‌نور، ورود آنان به دانشگاه را شروع عرصه مهمی از زندگی دانست و افزود: دانشگاه دو دستاورد مهم برای دانشجویان به‏ همراه دارد. دستاورد اول تحصیل و یادگیری دانش، علم و فنی است که مسیر زندگی و روند زندگی با آن ادامه می‏‌یابد و دستاورد دوم که مهم‏‌ترین آن است، شکل‏‌گیری «شخصیت» دانشجویان در دانشگاه است.

حجت‏‌الاسلام خدیوی ادامه داد: در گذشته تمام علوم کاربردی نبودند و دانشجو علومی را فرا می‏‌گرفت که معلوم نبود در آینده سبب برطرف شدن مسئله یا مشکلی برای خود فرد یا جامعه خواهد شد یا خیر. اما امروزه بشر به‏ دنبال علومی است که نیازی از جامعه را حل کند و تاکید بر «مسئله‏‌محور» شدن پایان‏‌نامه‏‌های دانشجویی از این رو است.

عضو هیئت ‏علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریز، دانشگاه را عرصه مناسبی برای فعالیت‏ و رشد دانشجویان دانست و عنوان کرد: دانشجویان ورودی جدید در موقعیتی از شرایط سنی قرار دارند که می‏‌خواهند یک شاکله‏‌ای برای شخصیت و هویت خود تعریف کنند و در جامعه شناسانده شوند و این مهم در محیط دانشگاه امکان‏‌پذیر است.

وی با عنوان اینکه دانشجو باید «مطالبه‏‌گر» باشد، گفت: ایجاد تشکل‏‌های علمی و فرهنگی توسط دانشجویان در دانشگاه، فعالیت‏‌های سیاسی، انتشار نشریات مختلف و حضور در گروه‏‌های مختلف دانشجویی برخاسته از مطالبه‏‌گر بودن دانشجویان است.

مسئول سابق مرکز تخصصی علامه امینی تبریز ادامه داد: لازمه اصلی مطالبه‏‌گر بودن یک دانشجو داشتن مطالعه است و مطالبه یعنی اینکه دانشجویان عدالت، آرمان‏‌خواهی و مبارزه با استکبار را در دانشگاه‏‌ها گفتمان کنند و مطالبه فقط در مسائل صنفی ختم نشود.

وی بازه چهار ساله اول دانشجویی را مهم‏‌ترین دوران تحصیلات دانشگاهی دانست و عنوان کرد: امید است خروجی دانشگاه‏‌های ما در پایان این چهار سال دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی و سیاسی برای جامعه باشند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول