اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

90 درصد مواد کارخانه سیمان سفید مهیا است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: 90 درصد مواد مورد نیاز کارخانه سیمان سفید خلخال مهیا است و ما در این زمینه دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن هستیم.

90 درصد مواد کارخانه سیمان سفید مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال عصر امروز در نشست مشترک با مدیران اجرایی در خلخال اظهار داشت: در نشستی که با استاندار و مدیران اجرایی استان داشتیم پیگیر حل برخی مشکلات موجود در خلخال و کوثر بودیم به طوریکه بحث راه‌های ارتباطی به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه جنوب استان مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد:‌ ما در این نشست خواستار توجه بیشتر در راستای ارتقای میانگین شاخص بهره‌مندی از راه بین شهری مناسب و راه‌های روستایی شدیم که در این زمینه استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان قول مساعد دادند تا برخی گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌ها در این ارتباط با احداث راه‌های مواصلاتی مناسب برطرف شود.

جعفری‌بنه خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت داشتیم مشکلات صنایع و واحدهای صنعتی موجود در منطقه نیز بررسی شد و برای حل مشکلات برخی مواردهای تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی قول مساعدی داده شد تا با تصمیمات مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در مورد معدن پرلیت آقامیرلو اضافه کرد: در این زمینه نیز مقرر شد بهره‌بردار کارخانه فرآوری‌های مورد نیاز را که در روستای گنجگاه می‌تواند مورد راه‌اندازی و استفاده قرار دهد، اقدام کرده و در مورد بهره‌گیری از توان سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی نیز اقدامات اساسی را انجام دهد.

وی در مورد فعالیت مجدد کارخانه راش الماس و حل مشکلات سیمان الماس خلخال بیان کرد: مقرر شد سرمایه‌گذار کمکی صاحب کارخانه سیمان الماس خلخال را همراهی کند تا این مجموعه از بن‌بستی که در آن گرفتار شده است، خلاصی پیدا کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین به جلسه مشترک با مدیران کل ورزش و جوانان و فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد و ادامه داد: ما توافقات خوبی را در زمینه افزایش سرانه استفاده از اماکن ورزشی در خلخال و کوثر با اداره کل ورزش و جوانان انجام دادیم و مقرر شد در روستاهای پرجمعیت مطالعات لازم در مورد راه‌اندازی سالن ورزشی برای استفاده جوانان در روستاهای اقماری و زیرمجموعه این مراکز صورت بگیرد.

جعفری‌بنه از آغاز عملیات اجرایی احداث سالن‌های ورزشی از سال 92 در این منطقه خبر داد و یادآور شد:‌ در نشستی که با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز داشتیم در مورد کارخانه سبلان شیمی زیر نظر آن اداره کل که سال‌ها است در خلخال تعطیل شده اقدامات لازم برای حل مشکلات و موانع صورت بگیرد.

وی گفت: در این جلسه مشترک مقرر شد در راستای راه‌اندازی مجدد و ایجاد اشتغال راهکارهای مناسب در نظر گرفته شود تا کارخانه به فردی واجد شرایط واگذار شده و یا در راستای اهداف سازمان که اخیراً با محوریت آموزش، تولید، فروش و همچنین افزودن دامنه اشتغال می‌باشد اهداف و برنامه‌ریزی‌ها محقق شود.

جایگاه دوازدهمی اردبیل در کنکور ناشی از نگاه مدیریتی آینده‌نگرانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین موفقیت آموزش و پرورش استان را در ارتقای جایگاه رتبه کنکور سراسری تبریک گفت و افزود: ارتقای رتبه استان از نوزدهم در سال تحصیلی گذشته به دوازدهم مایه امیدواری و خرسندی است چرا که کوشش‌های علمی و ارتقای سطح دانش و آگاهی مهم‌ترین عامل توسعه‌یافتگی است.

جعفری‌بنه تصریح کرد:‌ دستیابی به جایی همسطح با استان آذربایجان‌شرقی بسیار مهم و ارزشمند است و نشانگر استعداد و توانمندی‌های علمی و ذهنی فرزندان استان و کوشش‌های انجام شده توسط مسئولان مربوطه است که استان را در مسیر بالندگی قرار می‌دهد.

این استاد دانشگاه موفقیت به دست آمده را به خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دستگاه آموزش و پرورش استان، دبیران و مربیان تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد در سایه برنامه‌ریزی‌های علمی و عملی روند رو به رشد در همه ارکان دستگاه آموزش و پرورش که مبنای توسعه جوامع است را شاهد باشیم.

انتهای پیام/62004/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول