اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال

الکترو فیلتر پیشرفته در بزرگ‌ترین شرکت تولید سیمان یزد مستقر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه سیمان تجارت مهریز از انعقاد قراردادی با شرکت‌های داخلی و خارجی برای استقرار الکترو فیلتری پیشرفته با تکنولوژی روز دنیا در این شرکت خبر داد.

الکترو فیلتر پیشرفته در بزرگ‌ترین شرکت تولید سیمان یزد مستقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد اسفندیاری صبح امروز در همایش صنعت و محیط زیست در یزد اظهار داشت: برای استقرار این الکترو فیلتر پیشرفته در شرکت سیمان تجارت مهریز بالغ بر 50 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به ارتقا راندمان فیلترهای موجود و فضای سبز عنوان کرد: بهینه‌سازی تولید و حفظ سلامت محیط زیست از اولویت‌های اساسی ماست.

مدیرعامل شرکت سیمان تجارت مهریز نیز در این همایش بیان کرد: توسعه صنعتی مطلوب، توسعه‌ای منطبق با محیط زیست است و معتقدیم توسعه تجارت باید بر مبنای تعهد به توسعه صنعتی باشد و توسعه صنعتی نیز باید منافع اقتصادی و اجتماعی را برای نسل حاضر و آینده تامین کند.

علی اربیع با بیان اینکه برای تولید نباید منابع اصلی طبیعی دچار نقصان و نابودی شود، عنوان کرد: بر این اساس سه محور حفظ طبیعت، استفاده بهینه از منابع اولیه و تعادل مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به نظام مدیریت یکپارچه تاکید کرد: برای تحقق این نظام اهدافی نظیر ارتقای اثربخشی و کارآیی فرآیندها و افزایش رضایت مشتریان درون و برون سازمانی، استفاده از تکنولوژی پیشرفته روز برای کاهش گرد و غبار و سایر آلاینده‌های هوا، مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژیی، کاهش نرخ و شدت حوادث از طریق بسترسازی فرهنگی و ایمن‌سازی محیط و استفاده موثر و بهینه از مواد اولیه را دنبال می‌کنیم.

مدیر منابع طبیعی اداره کل محیط زیست استان یزد نیز در این همایش با اشاره به وضعیت آلایندگی در استان یزد، بیان داشت: ساز و کارهای متعددی برای کاهش آلایندگی‌ها مدنظر قرار گرفته و به مرحله اجرا درآمده است.

حسین اکبری بیان کرد: تجمع کارخانجات کاشی و سرامیک در شهرستان‌های اردکان و میبد و ایجاد آلایندگی غباری و ایجاد ریزگردها همچنین انتقال آنها به دنبال جابه‌جایی هوا که سبب ایجاد طوق غباری‌شکل می‌شود، نگران کننده است.

وی همچنین نسبت به مصرف بی‌رویه آب در بخش صنعت هشدار داد و خواستار حفظ منابع آبی برای نسل‌های آینده شد.

در این همایش همچنین سه مقاله در زمینه آلایندگی هوا، تاثیرپذیری آب‌های زیرزمینی از منابع آلاینده آبی و... ارائه شد.

این همایش با هدف آشنایی دست‌اندرکاران صنعت و مسئولان محیط زیست و سازمان‌های دولتی با جدیدترین راهکارهای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و کاهش آن در حد استانداردهای تعریف شده، برگزار شد.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول