اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مشاوره تربیتی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد

کاهش شانس قبولی قمی‌ها در کنکور

خبرگزاری فارس: رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در میان 22 استانی که با کاهش میزان شانس پذیرش دانشجو همراه بوده‌اند قم با 15.60 درصد در بدترین وضعیت قرار گرفته است.

کاهش شانس قبولی قمی‌ها در کنکور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عباس گیلکی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قم در ارتباط با شناسایی عوامل مرتبط با وضعیت فعلی رتبه استان قم در کنکور کشور عنوان کرد: در بررسی هر پدیده‌ای که در جامعه رخ می‌دهد باید عوامل زمینه‌ساز و آشکارساز که به ترتیب در رخ دادن و بروز آن پدیده مؤثر است را مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های استان قم در کنکور سال‌های 84 تا 86 اظهار کرد: پس از این چهار سال که ما همیشه جزء رتبه‌های برتر کشور قرار داشتیم به یک باره و در سال 87 به رتبه هفتم تنزل پیدا کردیم.

رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم یکی از علل این تنزل را بومی‌سازی دانشگاه‌ها و عدم وجود کافی امکانات آموزشی دانشگاهی در استان دانست و افزود: با اجرای این قانون، بسیاری از دانش‌آموزان قمی شرکت‌کننده در کنکور با وجود رتبه‌های مناسبی که داشتند موفق نشدند به دانشگاه وارد شوند.

کاهش 15 درصدی شانس قبولی

گیلکی با ارائه آماری از میزان شرکت دانش‌آموزان هر استان در کنکور سال‌های 86 و 87 در ارتباط با شانس پذیرش دانش‌آموزان در کنکور گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو و شانس قبولی در کنکور کل کشور به میزان 3.33 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به میزان شانس قبولی دانشجو در کل کشور و آمارهای موجود، ظرفیت پذیرش دانشجو و شانس قبولی در هشت استان کشور افزایش یافته و 22 استان دیگر با کاهش ظرفیت روبه‌رو شده‌اند.

رئیس گروه مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان قم وضعیت استان قم را نسبت به سایر استان‌ها بدتر دانست و اذعان کرد: در میان 22 استانی که با کاهش میزان شانس پذیرش دانشجو همراه بوده‌اند، قم با 15.60 درصد در بدترین وضعیت قرار گرفته است.

یزد به عنوان رتبه اول کنکور شرایطی مشابه قم دارد

گیلکی با اشاره به کسب رتبه اول کنکور توسط استان یزد در سال‌های گذشته ابراز داشت: شرایط یزد از لحاظ تعداد شرکت‌کننده و داوطلب در کنکور با شرایط قم برابری می‌کند در صورتی که مشکلات موجود در راه آموزش قم برطرف شود قم توان کسب رتبه اول کنکور را دارد.

وی اضافه کرد: از مهمترین علل عدم موفقیت قم در این زمینه، عدم پذیرش داوطلب در دوره‌های شبانه گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و علوم تجربی و همچنین عدم پذیرش داوطلب دختر در دانشگاه صنعتی قم است.

انتهای پیام/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول