اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کارخانه نساجی فردوس:

بازپرداخت 10 میلیون یورو بدهی مهم‌ترین مشکل کارخانه است

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه نساجی فردوس گفت: بازپرداخت 10 میلیون یورو بدهی به بانک کشاورزی مهم‌ترین مشکل کارخانه نساجی فردوس است.

بازپرداخت 10 میلیون یورو بدهی مهم‌ترین مشکل کارخانه است

سیدرحیم شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: کارخانجات نساجی شهرستان فردوس، سال 69 در زمینی به مساحت 30 هکتار تأسیس شد.

وی افزود: این کارخانه فعالیت رسمی خود را با سرمایه‌گذاری ثابت 11 میلیون یورو از محل تسهیلات بانک کشاورزی آغاز کرد که علاوه بر این مبلغ چهار میلیارد تومان نیز برای تکمیل ساختمان و تجهیز تاسیسات کارخانه هزینه شد.

مدیر کارخانه نساجی فردوس با اشاره به اینکه این کارخانه به عنوان تنها نساجی خراسان‌جنوبی توانسته است زمینه اشتغال مستقیم 180 نفر را فراهم کند، تصریح کرد: به منظور بالابردن میزان تولید در حال حاضر این کارخانه در چهار شیفت و حتی ایام تعطیل و روزهای جمعه نیز فعال است.

شکوری به افزایش قیمت یورو طی چندسال اخیر اشاره کرد و افزود: با افزایش قیمت یورو  امکان بازپرداخت تسهیلات دریافتی وجود ندارد و در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط مشمول جریمه نیز می‌شویم.

وی یادآور شد: از سال 82 که مبلغ 11 میلیون یورو تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کارخانه نساجی فردوس دریافت کرده‌ایم بخش بسیار کمی از آن پرداخت و با توجه افزایش روزافزون قیمت یورو امکان پرداخت تسهیلات وجود ندارد و این مبلغ همچنان به قوت خود باقی است.

*تولید روزانه 10 تا 11 تن انواع نخ در فردوس

مدیر کارخانه نساجی فردوس از تولید روزانه 10 تا 11 تن انواع نخ شامل نخ‌های دولا، پنبه کاردرینگ، پنبه شانه‌رینگ و اپن‌اند در این کارخانه خبر داد و گفت: نیمی از پنبه مورد نیاز کارخانه از تولیدات داخلی و نیمی دیگر نیز از کشور ازبکستان تأمین می‌شود.

شکوری، بازار مصرف تولیدات کارخانه نساجی فردوس را علاوه بر خراسان‌جنوبی، شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان و یزد عنوان کرد.

وی به کیفیت مطلوب تولیدات کارخانه نساجی فردوس در سطح جهان اشاره و اظهار کرد: ماشین‌آلات مورد استفاده در این کارخانه اروپایی و ساخت سال 2004 است که با استفاده از این ماشین‌‌آلات مدرن و برخورداری از آخرین تکنولوژی روز محصولات با کیفیتی در این کارخانه تولید می‌شود.

مدیر کارخانه نساجی فردوس یادآور شد: در صورت پرداخت بدهی معوقه این کارخانه قادر به افزایش خط تولید و ایجاد زمینه اشتغال برای تعداد بیشتری از جوانان شهرستان فردوس هستیم.

انتهای پیام/69007/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول