اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد:

تسریع در روند کارخانه پتروشیمی و سیمان سپو دهدشت الزامی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسریع در روند کارخانه پتروشیمی و سیمان سپو دهدشت الزامی است.

تسریع در روند کارخانه پتروشیمی و سیمان سپو دهدشت الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، داریوش دیودیده صبح امروز در بازدید از کارخانه پتروشیمی و سیمان سپو دهدشت، اظهار کرد: با تمام توان پیگیر رفع مشکلات پتروشیمی و سیمان سپو دهدشت خواهم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه منطقه‌ای سرشار از مواد معدنی است که با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی، پیشرفت صنعتی، درآمدزایی و اشتغال پایدار فراهم خواهد آمد و این همدلی و همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و مردم را می‌طلبد.

وی اذعان کرد: کارخانه سیمان سپو بر اساس آخرین تکنولوژى پیشرفته اروپا در صنایع سیمان و با سرمایه‌گذارى بالغ بر 350 میلیارد ریال و اعتبارات ارزی 23 میلیون یورو است در زمینى به مساحت80 هکتار احداث خواهد شد که در فاز اول با تولید 3300 تن در روز، به طور مستقیم براى 450 نفر اشتغال مستقیم و حدود 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

دیودیده تصریح کرد: محصول تولیدى این کارخانه سیمان خاکسترى (انواع تیپ پرتلند) خواهد بود که علاوه بر پوشش بخشى از نیازهاى داخلى کشور (سد‌سازى، ساختمان سازى، پروژه‌هاى عمرانى)، صادرات آن به بازارهاى خارجى با توجه به نزدیکى کارخانه به بنادر جنوبى (200 کیلومترى شمال بندر امام (ره) ) از اهداف اصلى سرمایه‌گذاران است.

وی در ادامه گفت: پتروشیمی دهدشت از سال 85 کلنگ‌زنی و برغم تمامی فعالیت‌های صورت گرفته متأسفانه تاکنون این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته است و پرداخت نشدن تسهیلات بانکی از سوی بانک‌های عامل را مهم‌ترین دلیل کندی در روند پیشرفت فیزیکی پتروشیمی کهگیلویه دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در پتروشیمی کهگیلویه را حدود چهار هزار فرصت دانست و مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی این پروژه را آماده بودن زمین، سند و مطالعه توپوگرافی، تغییر کاربری، مطالعات زیست محیطی، فنس‌کشی و دیوار محوطه، خاک‌برداری پلان اولیه، خرید دانش فنی برشمرد و اضافه کرد: پتروشیمی دهدشت سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین تولید می‌کند، و انواع گریدهای پلی‌ایتلین سنگین، ظروف بسته‌بندی، لوله‌سازی و انواع وسایل پلاستیکی از مهم‌ترین کاربردهای تولیدات این پتروشیمی محسوب می‌شود.

دیودیده گفت: به جد پیگیر رفع مشکلات و تسریع روند کار این دو پروژه ملی و مهم هستم.

انتهای پیام/2571/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول