اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

راهکاری برای معوقات بانکی واحدهای صنعتی کشور ارائه نشده است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: تاکنون راهکاری در زمینه معوقات بانکی واحدهای صنعتی در کشور ارائه نشده است.

راهکاری برای معوقات بانکی واحدهای صنعتی کشور ارائه نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صنعت‌گران استان اظهار داشت: این نشست فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط استانی با مجلس شورای اسلامی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان چهارمین استان میزبان نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: استان زنجان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در زمینه صنعت و معدن دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی نیز در بخش صنعت و کشاورزی اعلام شده است، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه تلاش خود را برای جذب اعتبارات به کار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 2 هزار و 170 میلیارد ریال برای بخش کشاورزی استان زنجان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این اعتبارات نهضت بزرگی در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه ابلاغ اعتبارات سال‌جاری در بخش کشاورزی در طول تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است، یادآور شد: این اعتبارات کمک بسیار زیادی در بخش کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خلاء‌های جدی در استان زنجان عدم ابلاغ 10 درصد از تسهیلات صندوق توسعه ملی به بخش صنعت است، ادامه داد: در حال حاضر ریشه بسیاری از مشکلات به این مسئله بر می‌گردد.

*واحدهای صنعتی نیازمند سرمایه در گردش هستند

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر واحدهای نیمه تمام و جدید نیازمند به سرمایه در گردش هستند، افزود: پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی یکی از مشکلات جدی کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ راهکاری برای معوقات واحدهای صنعتی ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای صنعتی که در گذشته تسهیلات ارزی گرفته‌اند باز پرداخت تسهیلات آنها با نرخ روز ارز محاسبه می‌شود و این امر باید پیگیری شود.

رئوفی‌نژاد در زمینه واگذاری قطعی زمین با اشاره به اینکه حتی پس از اجرای طرح نیز زمین به سرمایه‌گذار واگذار نمی‌شود، اضافه کرد: این مسئله یکی از موانع بزرگ و جدی برای ورود سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران طرح‌های ویژه به استان زنجان است.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته زمین قطعی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شد.

*برای مشکلات اورژانسی تصمیمات اورژانسی گرفته شود

استاندار زنجان با بیان اینکه باید برای مشکلات اورژانسی تصمیمات اورژانسی گرفته شود، یادآور شد: مشکلات مطرح شده در نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صنعت‌گران استان مشکلات کشوری بوده که تصمیم‌گیری در زمینه مشکلات نیز کشوری است.

وی مشکل اکتشافات معدنی را یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور برشمرد و افزود: این مشکل در استان زنجان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی روز در استخراج مواد معدنی و اکتشافات سبب کاهش هزینه‌ها و سرعت در بهره‌برداری می‌شود، ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی روز کیفیت در بهره‌برداری نیز بالا می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های قابل توجهی از زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان زنجان به صورت آماده وجود دارد، تصریح کرد: حدود 30 درصد از ظرفیت‌های شهرک‌های صنعتی استان خالی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه 90 درصد از زمین‌های خالی شهرک‌های صنعتی استان زنجان در مناطق محروم استان واقع شده است، ادامه داد: به منظور توسعه مناطق محروم و سرعت در برخورداری این مناطق از امکانات باید زمین رایگان به سرمایه‌گذاران در این مناطق ارائه شود.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان زنجان برای سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/73006/و/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول