اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

صادرات کالاهای صنعتی کشور 42 درصد بوده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش فعالان اقتصادی شهرستان بهار گفت: در سال جاری صادرات کالاهای صنعتی کشور 42 درصد بوده است.

صادرات کالاهای صنعتی کشور 42 درصد بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار مسعود موحدی ظهر امروز در همایش فعالان اقتصادی در شهرستان بهار اظهار داشت: دشمن از طریق جنگ اقتصادی وارد شده که دولت با همراهی فعالان اقتصادی از این وضعیت در حال عبور است و تحریم کار را به جایی نخواهد رساند.

وی گفت: ایران قدرتمندتر از گذشته شده و دیگر محتاج بیگانگان نیست و به سمت خودکفایی در تمام عرصه‌ها پیش می‌رود به طوری که در برخی شاخصه‌های اقتصادی رو به رشد است. 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهار اضافه کرد: در کالاهایی که پایه نفتی هستند دو درصد افزایش صادرات داشته‌ایم و در کالاهای غیر نفتی 28 درصد رشد صادرات داشته‌ایم به طوری که در مجموع امسال صادرات صنعتی 42 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: کار تولیدگران از اهمیت بالایی برخوردار است که باید از آنان حمایت شود و مردم نیز به استفاده از کالاهای داخلی رغبت داشته باشند.

نماینده بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فعالان اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و با ایثار در حال تولید است که باید مسئولان در راستای شعار سال گام بردارند و از تولید ملی حمایت کنند.

محمدعلی پورمختار اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عظیمی از مردم شهرستان در کشاورزی مشغول به کار هستند باید صنعت و کشاورزی به هم پیوند بخورند و این مهم ضامن ارتقای دو بخش خواهد شد و اثر مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی به دلیل عدم تأمین سرمایه در گردش در حال تعطیلی هستند که باید مسئولان تدابیر لازم را بیاندیشند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: در نحوه مدیریت و واگذاری معادن گله‌مندیم چرا که به صورت ناصحیح این مهم صورت می‌گیرد و در کمیسیون اصل 90 شکایات فراوانی در این زمینه وجود دارد.

وی به عملکرد نامناسب بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در کمیسیون از ابتدای سال تا کنون بیش از 50 جلسه با بانک‌ها برگزار شده و در کل کشور شکایات فراوانی از بانک‌ها داریم که در مجلس سیاست بر این است که بانک‌ها از تولیدگران حمایت کنند و به سهولت تسهیلات در اختیار تولیدگران قرار دهند.

انتهای پیام/2499/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول