اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم:

صنعتی شدن مواد مخدر سبب تشدید بداخلاقی‌های اجتماعی معتادان شده است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: صنعتی شدن مواد مخدر موجب شده بداخلاقی‌های اجتماعی در معتادان بیشتر شود که آن هم به دلیل تاثیرات مخرب مواد صنعتی مخصوصا شیشه بر سیستم اعصاب مرکزی است.

صنعتی شدن مواد مخدر سبب تشدید بداخلاقی‌های اجتماعی معتادان شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صادقی در جلسه با معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم اظهار داشت: اعتیاد یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی جوامع به حساب می‌آید و معتادان در بیشتر جرائم مانند سرقت‌های خرد و بداخلاقی‌های اجتماعی نقش دارند.

وی ادامه داد: صنعتی شدن مواد مخدر سبب شده بداخلاقی‌های اجتماعی در معتادان بیشتر شود و آن هم به دلیل تاثیرات مخرب مواد صنعتی مخصوصا شیشه بر سیستم اعصاب مرکزی است و در این موضوع متاسفانه قشر ضعیف آسیب پذیرترند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود : تلاش ما این است که اعتیاد مهار شود و هر چه در این خصوص موفق‌تر باشیم آمار مراجعه کنندگان به کمیته امداد نیز کمتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: نقش خود معتاد و خانواده وی در درمان و حصول بهبودی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پیشگیری و آموزش خانواده‌ها در زمینه کنترل فرزندان ضروری است و این کنترل نباید به صورت محسوس و نامعقول باشد بلکه باید بصورت نامحسوس و عقلانی انجام شود.

صادقی خاطرنشان کرد: هرچه خانواده‌ها از نظر عاطفی از هم دور باشند از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار و هرچه روابط بهتر داشته و فضای رفاقت و نزدیکی در خانواده‌ها حاکم باشد، کنترل بهتری حاصل خواهد شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم نیز طی سخنانی اظهار داشت: در چند سال اخیر برابر تحقیقات صورت گرفته بیشترین آسیب اجتماعی مربوط به اعتیاد و معتادان است.

وی افزود: اعتیاد علت اصلی وقوع طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌هاست و بانوان مطلقه نیز در  زمینه برطرف کردن مشکلات خود، بیشترین مراجعات را به کمیته امداد امام دارند.

جوشقانی ادامه داد: بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد بسیار مهم و ضروری بوده و این موضوع سر لوحه فعالیت‌های کارشناسان معاونت فرهنگی کمیته امداد امام قرار دارد.

انتهای پیام/2258/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول