اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

هماهنگی بین‌بخشی لازمه رشد صنعت گردشگری در آذربایجان غربی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: هماهنگی بین بخشی و خودداری از حرکت‌های جزیره‌ای در رشد صنعت گردشگری آذربایجان غربی تاثیر زیادی دارد بنابراین دستگاه‌ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند.

هماهنگی بین‌بخشی لازمه رشد صنعت گردشگری در آذربایجان غربی است

جعفر ذوالفقاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای اینکه صنعت گردشگری در این استان با رشد چشمگیری همراه شود لازم است که برای تقویت هماهنگی‌های بین‌بخشی و افزایش تعامل بین دستگاه‌ها برنامه‌ریزی صورت بگیرد چرا که هر پیشرفتی در سایه تعامل و همکاری حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت ارتقای سطح همکاری‌ها، استان در این حوزه به جایگاه شایسته خود دست پیدا می‌کند افزود: آذربایجان غربی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه همسایه است بنابراین برای جذب گردشگر خارجی از موقعیت جغرافیایی بی‌نظیری برخوردار است که باید در این راستا گام برداشته شود.

ذوالفقاری به لزوم پرداختن به سفارش‌های مقام معظم رهبری در این مباحث تاکید کرد و بیان داشت: ایشان در سفر اخیر خود به استان خراسان جنوبی، رهنمودهایی ارائه کردند که در سند چشم‌انداز آن استان همه موارد لحاظ شد بنابراین باید مسائل مطرح شده را در این استان نیز مورد مطالعه قرار داد تا عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از آثار تاریخی آذربایجان غربی از پایگاه‌ جهانی برخوردار هستند، قره‌کلیسا چالدران و تخت سلیمان تکاب را نمونه‌ای از این ابنیه عنوان کرد و اظهار داشت: وجود آثار تاریخی با قدمت طولانی در آذربایجان غربی، بیانگر این موضوع است که این استان و ساکنان آن در تمدن‌سازی و شکل‌گیری تاریخ جهانیان نقش مؤثری داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از چگونگی حضور مدیران کل در جلسات ستاد گردشگری استان انتقاد کرد و اظهار داشت: انتظار وجود دارد که مقامات ارشد استان در جلسات حضور پررنگی از خود به منصه ظهور برسانند تا به این ترتیب در زمینه‌های مختلف مرتبط با جذب گردشگر تصمیمات قابل اجرا اتخاذ شود.

انتهای پیام/61002/ح/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول