اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اشتغالزایی راه مقابله با تهاجم اقتصادی است/ قطار سریع‌السیر تبریز ـ زنجان ـ تهران از پروژه‌های مهم است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغالزایی مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم اقتصادی دشمنان علیه ایران است.

اشتغالزایی راه مقابله با تهاجم اقتصادی است/ قطار سریع‌السیر تبریز ـ زنجان ـ تهران از پروژه‌های مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا رحمانی ظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با صنعت‌گران استان اظهار داشت: اعتبارات صندوق توسعه ملی سهمیه‌بندی نیست و بر اساس ارسال پرونده‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از استان‌ها برای ارسال پرونده‌ها به منظور دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی موانع داخلی ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: بانک‌ها نیز نباید در زمینه پرونده‌های ارسالی به صندوق توسعه ملی سخت‌گیری غیرمتعارفی داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 10 میلیارد دلار در سال‌جاری توسط صندوق ملی توسعه عقد قرارداد شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه مشکلی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه جدا شدن از نفت یک فرصت بزرگ برای کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: امروز تهاجم اقتصادی دشمن علیه کشور بسیار زیاد است و در این شرایط باید از تولید ملی و داخلی حمایت کرد.

رحمانی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین رزمندگان جبهه جنگ اقتصادی فعالان عرصه اقتصاد به شمار می‌‌روند، یادآور شد: راه‌اندازی صنایع و اشتغالزایی مهم‌ترین راه مقابله با دشمن است.

*معادن جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی است

وی با اشاره به اینکه ظرفیت معادن استان زنجان بسیار بزرگ است، ادامه داد: این ظرفیت‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای نفت و صادرات نفتی باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با دولت همکاری‌های لازم را داریم، خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع نیز نقص‌ها را به دولت تذکر می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌ها در استان زنجان و در همه استان‌ها فعال شود، تصریح کرد: قطار سریع‌السیر تبریز، زنجان و تهران یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کشور به شمار می‌رود و باید از این پروژه حمایت کرد.

رحمانی با بیان اینکه طرح بزرگ قطار سریع‌السیر تبریز ـ زنجان ـ تهران در حال حاضر از تبریز به میانه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولان زنجانی با حمایت از این پروژه به اجرای آن سرعت می‌بخشند.

*سهم صنعت از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه سهم صنعت از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است، ادامه داد: این موضوع به رئیس‌جمهور نیز اعلام شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها قانون بسیار بزرگی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در اجرای این قانون از دولت حمایت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: دیگر هیچ عذری نیست و باید سهم صنعت و تولید از هدفمند شدن یارانه‌ها پرداخت شود.

رحمانی در زمینه صادرات نیز با تاکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند مانع صادرات شود، ادامه داد: در حال حاضر نیز دولت با ارز مرجع برخی از کالاها را به کشور وارد می‌کند.

وی یادآور شد: هدف دولت از واردات برخی از کالاها دسترسی آسان و راحت مردم به کالاها است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناهماهنگی بین برخی از وزارتخانه‌ها سبب ایجاد مشکلاتی در صادرات شده بود، اضافه کرد: در حال حاضر این مشکلات برطرف شده است.

انتهای پیام/73006/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول