اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری ستاد با قاچاق کالا و ارز کشور:

نگاه چکشی به اقتصاد معضل آفرین است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: مسائل اقتصادی با سلاح انجام نمی‌شود، زیراکه نگاه چکشی به اقتصاد معضل آفرین است.

نگاه چکشی به اقتصاد معضل آفرین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، مهدی ابویی ظهر امروز در جلسه مشترک مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری شهرستان زابل، اظهار داشت: نقش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان‌ها باید پررنگ‌تر باشد.

وی افزود: فرماندار هر شهرستان به عنوان رئیس این کمیسیون می‌تواند دستورات لازم را ابلاغ کند، اگر موانع و مشکلاتی بر سر راه فرمانداران وجود دارد، اعلام کنند تا تصمیم‌گیری کنیم.

معاون پیشگیری ستاد با قاچاق کالا و ارز کشور بیان داشت: فعالیت کمیسیون شهرستان‌ها باید افزایش یابد، زیرا زمانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور فعال و پویاتر می‌شود که کمیسیون‌های شهرستانی نیز فعال و درگیر کار باشند تا مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: کمیسیون‌های شهرستانی گزارش‌ فعالیت‌های خود را جمع‌آوری و راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات منطقه خود را عنوان و به کمیسیون استان ارجاع دهند.

ابویی اضافه کرد: آنچه در کمیسیون استان قابل پیگیری است، انجام و مواردی را که از عهده استان خارج است، به ستاد منتقل شود.

وی گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زمانی می‌تواند نقش خوبی داشته باشد که کمیسیون‌های استانی کار خود را به خوبی انجام دهند.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: مسائل اقتصادی با سلاح انجام نمی‌شود، زیرا نگاه چکشی به اقتصاد، معضل آفرین است.

وی ادامه داد: نگاه به مرزها نباید صرفا امنیتی باشد، مرز را باید مرزداری کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

ابویی با اشاره به اینکه برای موضوع پیشگیری از قاچاق کالا در مناطق مرزی راهبرد اقتصادی می‌خواهیم، گفت: باید برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در زمینه رونق معیشت مرزنشینان باشد.

وی با بیان اینکه اجرای یک طرح خوب در این زمینه منافع خیلی‌ها را به خطر می‌اندازد، افزود: طرح‌ها و برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که از قاچاق جلوگیری شود.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اضافه کرد: اگر توسعه اقتصادی مرزنشینان اتفاق بیفتد ضمن کاهش مشکلات، خود این موضوع تاثیرگذار در اقتصاد کشور خواهد بود.

اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور به منظور بهبود وضعیت معیشت مرزنشینان و برای بازدید از مرزهای سیستان، به این منطقه سفر کردند تا از نزدیک با مشکلات مرزنشینان آشنا شوند.

انتهای پیام/75004/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول