اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور:

توسعه اقتصادی مرزنشینان یک اصل ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: توسعه اقتصادی مرزنشینان یک اصل ضروری بوده و اگر محقق شود بسیاری از مشکلات کاهش می‌‌یابد.

توسعه اقتصادی مرزنشینان یک اصل ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهدی ابویی شنبه شب در جلسه توسعه اقتصادی مرزنشینان در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرز همواره موضوع اصلی نظام‌ها و دولت‌ها بوده و در حقیقت به معنای استراتژی، برای امنیت پایدار برای کشور است که ما بتوانیم در تمامی مناطق مرزی برنامه‌هایی ایجاد کنیم که آنجا تبدیل به مناطقی با جمعیت مناسب، جاذبه‌های فعال کننده سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار شود.

وی مرزنشینان را مرز‌داران واقعی عنوان کرد و در مورد ضرورت بهره‌مندی آنها از ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی افزود: باید به نحوی عمل شود که محصول امنیتی برای ما داشته باشد نه اینکه مرز و مرزنشینی در برخی از استان‌ها پس از سه دهه هنوز به عنوان تهدید به آن نگاه و عمل می‌شود.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در ادامه قاچاق را به عنوان یکی از علل نابسامانی‌های اقتصادی برشمرد و ضرورت رعایت انضباط اقتصادی را در کشور خواستار شد و گفت: کشور‌های توسعه یافته با انضباط اقتصادی توانستند به اینجا برسند.

ابویی وجود نقدینگی زیاد را به سیل تشبیه کرد و آثار مخرب آن را حتی در‌ کشور‌های غربی و آمریکا زیانبار دانست و بیان داشت: اگر انضباط اقتصادی باشد پول باید به چرخه اقتصاد وارد شود.

وی نوسانات ارزی را ناشی از عملیات روانی دانست و تصریح کرد: در موضوعاتی که در مورد ارز اتفاق افتاد مردم با عملیات روانی مواجه شده و رفتند ریال را به دلار تبدیل کردند و بجای اینکه پول به چرخه اقتصاد وارد شود به خانه‌ها رفت.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور موضوع توسعه اقتصادی مرزنشینان را یک مأموریت خواند و گفت: اگر توسعه اقتصادی مرزنشینان اتفاق بیفتد ضمن کاهش مشکلات، خود این موضوع تاثیرگذار در اقتصاد کشور خواهد بود.

انتهای پیام/75002/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول