اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

انضباط اقتصادی در کشور ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: نظم انضباط اقتصادی در کشور ایجاد شود زیراکه قاچاق سرمایه‌های ملی کشور را به مخاطره می‌اندازد.

انضباط اقتصادی در کشور ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان فداحسین مالکی در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دشمن تاکنون برای خدشه وارد کردن به نظام جمهوری اسلامی ایران هر راهی را پیش گرفته است. 

وی افزود: امروز نیز با سلاح تحریم وارد شده و سعی می‌کند روی نقاط ضعف کشور دست گذاشته و از آن طریق لطمه وارد کند. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور بیان کرد: امروز که کشور ایران در تمامی زمینه‌ها پیشرفت کرده و سرآمد بسیاری از کشورهای دنیا است، نباید جریانی پیش آید که به دنبال آن نتوانیم کالاهای اساسی مردم را تامین کنیم. 

وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم از اقتصاد کشور دفاع کنیم گفت: باید نظم و انضباط اقتصادی در کشور ایجاد شود. 

مالکی ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و اداره‌های کشور در زمینه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و غیره باید بسیج شوند تا از انحراف اقتصادی جلوگیری شده و اشتغال در جامعه ایجاد شود.

* نظم و انضباط اقتصادی بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور است

وی گفت: امروز نظم و انضباط اقتصادی بر عهده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور قرار گرفته است و باید در کنار آن تمامی ادارات پای کار آمده و کمبود نیرو و امکانات را بهانه نکنند، زیرا اگر ما غفلت کنیم، یک جریان منفی ممکن است در کشور به وجود بیاید.

 رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اضافه کرد: هر جریانی که نسبت به اقتصاد ملی کشور ضربه بزند، همه دستگا‌ها موظف هستند با آن مقابله کنند

 وی افزود: اگر بخواهیم جلوی جریانات انحرافی اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله واردات و صادرات را بگیریم، باید برنامه‌ای برای  ایجاد اشتغال داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در هیچ استان کشور وجود ندارد، گفت: باید زیرساخت لازم برای استفاده از این ظرفیت‌ها به وجود آید.

 مالکی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان مستقیم به آب‌های آزاد و دریای عمان و دوسه کشور راه دارد اما آن طور که باید تاکنون از این فرصت استفاده‌ای نکرده است.

 وی افزود: ریشه ناهنجاری‌ها و معضلات اقتصادی و اجتماعی در این استان بیکاری است که مسئولان مربوطه باید راهکار اساسی برای آن ارائه کنند.

 رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور ادامه داد: حضور نمایندگان مجلس باید در تمامی کمیسیون‌ها پررنگ باشد و طرح برنامه ارائه دهند تا بتوانیم از امکانات دولت برای رشد و شکوفایی این استان استفاده کنیم.

 وی بیان کرد: مقامات افغانی قول دادند که تا دو هفته دیگر مشکل واردات دام را حل کنند که مسئولان مربوطه باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کنند.

 مالکی اضافه کرد: در قانون جدید خلاء‌های قانون قبلی جبران شده است و اگر قبلا نیاز بود وزیر امورخارجه نیز عضو کمیسیون باشد، در قانون جدید وزیر امور خارجه عضو اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور است

 * تمامی کالاهای وارداتی به کشور دارای کد شبنم باشند

 وی با اشاره کد رهگیری یا کد شبنم بیان کرد: این کد از موضوعات مهم کشور است یعنی تمام کالاهایی که وارد کشور می‌شوند باید دارای کد رهگیری باشند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور بیان داشت: هم‌اکنون 145 میلیون کالا در کشور دارای کد رهگیری هستند و این رقم باید در سیستان و بلوچستان نیز بررسی شود.

 * باید از ظرفیت‌های بندر چابهار در راستای رونق اقتصادی مردم منطقه استفاده کنیم

 به زودی یک تفاهمنامه همکاری با شورای مناطق عالی آزاد امضاء، تا یک‌سری مجوزها به مناطق آزاد داده شود و موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری رفع شود.

مرزها همیشه فرصت هستند اما همیشه تهدید نیستند، از ظرفیت مرزهای سیستان و بلوچستان برای ترانزیت کالا آنطور که باید استفاده نشده است که باید این جلسه و جلسات بعدی در حد جلسه نماند و نتایج آن در زندگی مردم تحول ایجاد کند.

در قانون جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور فراقوه‌ای شناخته شده و هر سه قوه در اجرای برنامه‌های آن دخیل هستند.

انتهای پیام/75004/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول